Fölmönstring

Spännande. :)
Jag har 1 månad kvar att vänta. Och träna... ;) Tog hem dom igår från betet, så vi kan träna lite innan. Kan nog behövas. ;)

Jag skall komma & hejja på er alla i S-svall. Själv åker jag upp till Wången nu på söndag 15/8 domare Jan Lockvall,almunge.
Det min lille kommer att få nedslag på är raka kotor, raka framben, marginellt paralellförskjuten. Återkommer på söndag em.

Hmm, jag får väl ta det som en kul grej och träning inför framtiden. Ska ju hämta hem det polska hbl-stoet nästa vecka är det tänkt och hennes föl "måste" man ju visa! Tequila ska ju stanna kvar hos mig, så det är ju för min egen skull, eller rättare sagt som träning, vi är med på visningen i så fall. Men nervöst är det!

vad kul...jag trodde att det var du när man fick tiderna idag, för det var ett föl med Pooh namn... :D
Jag ska med visa två där,

Lycka till!!! :bump:

Är polskan dräktig nu? Visst är det bra social träning för fölen. Är ju alltid roligt att få ett ombömme på fölen även om man skall behålla dom själv.

Låt mig få veta hur det gått. Du kommer väl den 21/8?

Vi håller tummarna för dräktig polska! Hon är betäckt andra/sista språng den 10/8, så det är ju väldigt nytt. R försökte spruta igång henne efter resorbtionen, men det blev ingen bra brunst. Denna, spontana, brunsten var bättre men inte riktigt 100%, så vi håller tummarna. Har fått en bra deal, så jag är inte missnöjd om hon inte blir dräktig, det är ju svårare när de gått dräktiga ett tag o sen resorberar. Annars betäcker jag henne tidigt nästa vår istället, inte mer med det.

Jag är nog mest nervös för hur stoet ska reagera inne i ridhus med massa folk på läktaren! Vet inte om jag vågar springa med henne själv, är ju inte helt 100% efter operationen än, drar hon iväg har jag inte kraft att hålla alt korrigera. Ska höra mig för om någon vänlig själ kan hjälpa mig.

Låter ju mina sommarlata ston få springa lite i hagen (a la löslongering i grupp) i olika gångarter en gång i veckan. Vid dagens övningar (lugnt tempo pga senaste tidens värme) kollade jag extra noga på hur de rörde sig. Fölis galopperar riktigt bra vad jag kan se! Undrar om det inte är hennes bästa gångart? Stor, rund och vägvinnande. Stor skillnad mot mamman och ponnyns. Fölis trav är väl lite sådär, ibland verkar hon inte veta vad hon ska göra av sina långskånkar. Men så galopperar hon allra helst i hagen! Skritt och trav tycker hon är klart övervärderat. :D

Vi planerar för att komma upp den 21:e! Ska bli roligt att träffa alla. :)

Jaså ska du ha henne kvar? :confused:Jag trodde du skulle sälja eftersom det ligger annons ute på henne? :confused:

Man kan faktiskt lägga till på anmälan att fölen är till salu...bara ett tips. ;)

Var i valet och kvalet och har inte bestämt mig hundra, men det lutar åt att jag behåller. Fast, dyker absolut rätt köpare upp så... I vilket fall som helst ska hon ingen stans innan hon är avvand och jag tänker inte vänja av i förtid precis. Alt 2 är att sälja hennes dräktiga mamma. Vi får se! Först är det fölvisningen! :)

Ska visa min i stäket den 29/8.

Men jag börjar faktiskt bli lite nervös har aldrig gjort eller sett en fölvisning förut. Tänk om man gör helt fel? haha. Känns lugnt när man ska åka och tävla det vet man ju helt hur det går till men det här... :crazy: ;)

Vad ska man ha för kläder på ett ungefär?

Jag känner precis som dig...nervöst. Har aldrig varit med på en fölvisning förr, inte ens sett en.
Men nån gång ska ju varad en första för alla. ;)

Jo det är ju sant!

Men jag kommer ihåg första gången jag tävlade, det var förvirrande och så mkt knas som jag har gjort. Hoppas det här inte är lika krångligt.

Jaja, det blir nog bra. Vi har ju fina föl i af :idea: :)

Det verkar ju inte alltför krångligt, så jag hoppas det inte är det. :D
För då kommer inte min hjärna att hånga med så nervös som jag kommer att vara. :D

Skrev ju tidigare om att det nog inte skulle vara problem att lasta :rofl: Testade som tur var i morse eftersom vi skulle ner till ridhuset och träna lite.
Mamma knatade in så fint som bara den men Lavazza skulle INTE. Hon drog sönder fölgrimman, tur att jag precis hade konstaterat att det var dags att byta till större :D Slutligen lyfte jag och min granne (en stor farbror) in henne brevid, en vid det laget mkt upprörd morsa.

I ridhuset skötte de sig exemplariskt och fick även kliva över liten bom. Sen fick hon gå före mamma in i transporten och då tog det bara 3 minuter.

Phu, tur att det var en vecka kvar innan det verkliga testet...

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg