Vi håller tummarna för dräktig polska! Hon är betäckt andra/sista språng den 10/8, så det är ju väldigt nytt. R försökte spruta igång henne efter resorbtionen, men det blev ingen bra brunst. Denna, spontana, brunsten var bättre men inte riktigt 100%, så vi håller tummarna. Har fått en bra deal, så jag är inte missnöjd om hon inte blir dräktig, det är ju svårare när de gått dräktiga ett tag o sen resorberar. Annars betäcker jag henne tidigt nästa vår istället, inte mer med det.
Jag är nog mest nervös för hur stoet ska reagera inne i ridhus med massa folk på läktaren! Vet inte om jag vågar springa med henne själv, är ju inte helt 100% efter operationen än, drar hon iväg har jag inte kraft att hålla alt korrigera. Ska höra mig för om någon vänlig själ kan hjälpa mig.
Låter ju mina sommarlata ston få springa lite i hagen (a la löslongering i grupp) i olika gångarter en gång i veckan. Vid dagens övningar (lugnt tempo pga senaste tidens värme) kollade jag extra noga på hur de rörde sig. Fölis galopperar riktigt bra vad jag kan se! Undrar om det inte är hennes bästa gångart? Stor, rund och vägvinnande. Stor skillnad mot mamman och ponnyns. Fölis trav är väl lite sådär, ibland verkar hon inte veta vad hon ska göra av sina långskånkar. Men så galopperar hon allra helst i hagen! Skritt och trav tycker hon är klart övervärderat.
Vi planerar för att komma upp den 21:e! Ska bli roligt att träffa alla.