Lånar knapp!
Var i går 14/8 och visade 3 föl i Braås.
Jag skriver först kommentaren, sedan poängen och sist vad jag trodde.....
New Port ND (New Balance - Phaeton) 040630
Elegant, liten, med god resning 9 8
Välformad hals, välliggande bog, välmusklat kors 8 8
Tåvid fram, välbenad från sidan 7 8
Taktmässig 7 7
Lätt, något kort 7 7
Vägvinnande, lätt galopp, något spänd 7 8
Totalt Klass 1 med 45 p, där jag trodde ungefär 46 p så så det var ganska rätt. :smirk:
Adoptivfölet Modenas papper+rosett glömde jag att hämta ut
men hon blev klass II med 43 p och det trodde jag eftersom hon har ganska stela gångarter för tillfället.
Nash ND (Nactus-Walör) 040515
Långlinjerad, ganska elegant 9 8
Väl ansatt hals, djup bål, god överlinje 8 8
Instabil i haserna, i övrigt korrekt 6 8
Taktmässig, stor, något svagt påskjut 6 8
Taktmässig, något svagt påskjut, svårt att ligga kvar i trav 6 8
Stor, stundtals orytmisk bak 6 8
Totalt klass III med 41 p
Jag trodde att Nash skulle ligga på ca 48 p så jag var så besviken att jag höll på att börja lipa...... Min fina fölunge som jag skrytit så om.........
Domaren sa i sin muntliga kritik att alla de 4 sista punkterna hörde i hop med hans "instabila haser", och att det "eventuellt" kan växa bort. Som jag ser det har han fått 8 poängs avdrag för sina haser.....
Tänk om det inte växer bort...... då står jag där med en häst som är fin men urkass som dressyrhäst
Det är tydligt att jag som föder upp dressyrhästar med goda gångarter enbart får fram "snygga föl med dåliga gångarter"
Det som är mycket positivt i all bedrövelse är att det gick jättebra att lasta, visarna gjorde ett bra jobb, att alla hästarna uppförde sig och att alla 6 var urtjusigt flätade och putsade så att de glänste.
Lill / Stall Nöbbeled ( som troligen aldrig kommer att våga visa en endaste häst igen eftersom hon tydligen inte kan se om den är bra eller inte ....)