Fölmönstring

Gissa om jag har svårt att landa! :bump:
Jag var på fölchampionat idag med hingstfölet, valde honom eftersom han hade bättre poäng än stofölet på mönstringen.

VI VANN! Han fick 53 poäng! :eek:
Typ: 10
Huvud, hals, bål: 9
Extr: 8
Skritt:7
Trav: 10
Galopp: 9

Vet nån när det är Riks? Jag är på semester 21 - 28/9. Ger mig f*n på att det är DEN helgen... :crazy:

"En lycklig Pooh"

Grattis! :D

Varför så förvånad?Jag tycker du har väldigt fina hästar av hög kvalité! ;)

Lycka till på Riks! :cool:

Tack för grattiset! :D
Jag är förvånad för jag föder ju upp hopp/fälttävlanshästar, inga gångartstalanger. Min förra granne och jag sa skämtsamt till varandra häromdagen att ska man på fölmönstringar så ska det vara med "dressyrföl". ;)
Får väl se om det blir Riks, jag ska ju på solsemester... :smirk:
Nån som vill visa pållen... :cool:

53 p :eek: :eek: :banana: :banana:
men vad kul....GRATTIS!!!!!! 10 på typ 10 på trav... det är ju hur bra som helst!!!! Och så en hoppstam... vad ska det bla av den killen!!!!

Förstår om du har svårt att landa :D

Jättegrattis och jättekul.

Imorgon ska vi se hur min lilla faller domarna i smaken. Må hon inte börja växa över natten :bump:

Grattis Pooh!! Jag tror om jag inte minns helt fel att riksföl är helgen 25-26 september. Den 25 i Tingsryd och den 26 i Örebro. Lycka till med dina föl!

Tack allihop! :)

Mithra: Trots hoppstammen ska han nog bli dressyrhingst på Gränsbo, de har köpt honom, jättekul.

Och riks ÄR den helgen jag är på semester så Gränsbo får visa honom om han ska visas.

Kan Nostradamus bli hopphäst fast han var tänkt som dressyrhäst så kan din nog göra tvärtom, eller båda ;)

Nu är Lavazza visad! Pust, jättevarmt och kvavt ridhus och lite väl djup manege på vissa ställen (mest synd om mig som fick springa i yttervarv)
L verkar vara lite ur fas för hon har ätit kraftfoder dåligt 4-5 dagar och visade inte alls sin underbara trav :crazy:
Hon fick i alla fall 46p :)
TYP Välutvecklad, stor med naturlig resning: 8
HUVUD, HALS, BÅL Vackert huvud, väl ansatt hals:8
EXTREMITITER MM Välbenad: 8
SKRITT Energisk med normal stegläng: 7
TRAV Taktmässig med normal mekanik, ngt oelastisk 7
GALOPP God mekanik, rund och bärig 8

vad bra... då har han ju alla förutsättningar att visas rätt i framtiden. :D Lycka till på Riks! Jag var inne på din hemsida och kollade honom eftersom jag missade honom på Gränsbo, han var jättefin. :love:

Grattis! Kul att det gick bra. :)

Det positiva med att springa i yttervarv i ett kvalmigt ridhus med hjälm på huvudet är att man antagligen går ner några gram i vikt. ;) Det kändes i alla fall som om en hel massa ångade bort. Gissar att man var vackert högröd i ansiktet också. :o

Jag fick döpa om honom, han fick inte heta Nasty Pooh, så nu är det Nairobi Pooh som gäller. :D

Jag som tänkte döpa till Nils Poohpe, undrar om det varit populärt... :devil: Får väl ta det på nästa föl...

Grattis! Det gick ju jättebra... Tyvärr såg jag er inte. Vi fick stryka Aquileia då hennes mamma inte mått bra. Jag har anmält till Mellerud istället, det är ju ett litet visningsställe och jag gör det mest för att de skall få komma ut och träna lite. Aquileia inte bara går som en kamel just nu, hon ser ut som en också är jag rädd :crazy:. Börjar verkligen växa ur sig.
Grattis Pooh, det är ju såna siffror som man bara vågar drömma om, passa på och var jättestolt nu! Vilka poäng!!!
Vad kul att få placera honom till Gränsbo också. De vet ju hur man förvaltar en liten guldklimp!!

Hälsningar Nina

Ja de är så tramsiga vad det gäller namn...min fick ju inte heta "Crazy As Hell"..."Nasty Pooh" var ju fräckt!

Men att de kunde godta ett namn som "Son of a Bitch"...eller som jag såg på treårstesten "Damn You"...

Var din som fick höga poäng efter Nobel?Eller har jag fel?

Kompisen som visade fölis uttryckte det ungefär så när vi stod och väntade på siffrorna. Varför är du så röd (svetten RANN nerför ansiktet... kul) :banana:

Sv: Re: Fölmönstring

Ja, det var min Nobelare med de höga poängen!
:love:

Det var Gränsbo som ändrade namn, helt ok för mig! Skulle han så småningom bli godkänd hingst så ska man kanske inte skrämma iväg stoägare med namnet. Nasty= elak. :D

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka