Fölmönstring

Håller med Shady,klart du törrs visa. Hon ser jättefin ut din ju.
När är det du ska visa isf?

Jag har ju anmält, så det ska mkt till nu om vi inte ska iväg. ;)

Åh, vad snäll du är som säger så! Men vad gör det om hon är snygg att se på om de inte tycker hon rör på sig tillräckligt bra? Vad säger eg ett föls gångarter om den färdiga hästens dito??? Men lite sugen på att visa blev jag igen...anmälningstiden går ut den 13/8.

Visningarna äger rum mellan den 30/8 - 3/9, dvs v 36, på några olika platser. En väldigt nära där vi bor faktiskt! Mindre än en mil...

Vad jag än bestämmer mig för så önskar jag dig lycka till med din fölis!

Vet ni om det går att efteranmäla? Jag har tvekat länge eftersom stoet blev tunn på hingsstationen och tycker inte att det är så kul att visa henne så mager... men hon har ätit upp sig bra nu, men fölmönstringen är redan nästa helg...

Fundera på att visa henne.Om du nu fortfarande funderar på att sälja kan det ju vara positivt om du har visat henne men även för egen del...det är ju den sociala biten som är nyttig för dem också.Själv är jag dock extremt larvig och livrädd för smittosjukdomar...men det är jag det och just vad det gäller det är jag extrem.

Har visat båda mina föl.
Föl 1: new forest sto e: Sun Roy RNF 159-Miklas Mikado RNF 76 fick delpoäng 878878 = 46 p, klass 1.

Föl 2: halvblod sto e: Bugatti Hilltop- Magritte, delpoäng 887787 = 45 p, klass 1. För dagen rejält överbyggd bak och föll i framvikt i sina gångarter.

Sto 1, stamboksföring e: Magritte-Nepal-Utrillo. Delpoäng 88787=38 p.

Domare Birgitta Larsson.
Jag är nöjd.

Kommer att visa min i Uddevalla den 21/8. Om hon inte satt igång och växa hysteriskt tills dess :D
Det misstaget gjorde jag med hennes mamma som fick usla gångartsresultat pga hon för dagen var upprätad i kotorna. (dommarn tyckte hon borde få kraftfoder vilket hon redan fick, samt att hon borde motioneras mindre (mkt välmusklad rumpa har hon av naturen) inte motionerar man föl, det gör de så bra själva :mad:) Stackarn! Känns ju inte så kul just då... men vi tog igen det på 3-årstestet. :bump:

Smart, det ska nog jag oxå ta och göra! Mest för att man kan behöva det själv i bland om man blir deppad av det man läser på pappret :smirk:

Skall också till Uddevalla den 21:e, eventuellt den 20:e på kvällen. Min nervositet visar sig i ren apati. Leia växer mycket just, ligger så fort hon kommer in och är allmänt som en kamel i gången. Hon är 5 månader på visningsdagen. Jag är helnöjd med de domarna som kommer dit i år och även var där förra året. Jag vågar visa, trots hopphärstamning. Skritten och traven får man räkna bort för sig själv.
Seriösa köpare/hoppryttare frågar vanligtvis endast efter galoppomdömet, som tur är :D

Lycka till alla
Nina

Tack själv! Och jag vill naturligtvis också veta hur det gick för dig! :)

Oj, så gammal... Min kommer att vara hälften av det då, men jag kan glädja dig med att även hon växer och ligger ner varenda gång jag ser henne.

Vad är det för stam på din så kan man ju se den om det är i närheten av den egna visningen :idea:
Min är e. Bocelli-Nostradamus och det finns nog inte så många :angel:

Hon heter Aquileia och är e. Akribori- Magini. Jag skall hålla kollen efter Er. Ja, Leia är bra stor, hon föddes tre veckor för tidigt, samma kväll som jag kom fram till fjällen för en liten semester :). Hon har bra tajming!!

Nina

Hur många medhjälpare har ni? Hur mycket har ni tränat?
Min Loppa har aldrig åkt bil tex. Jag ska visa på Bollerup i slutet av augusti om jag kan få ihop folk. Man behöver väl vara minst tre. :confused:
Jag behöver stambokföra mitt sto. Nästa föl blir en ridponny så då går det ju inte.
Annars har jag förstått att man kan få visa hemma på gården (ej officiellt) och då kan man ej stambokföra.
Pust, det frammstår som ett helt j-la företag det hela :crazy:
Eva

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix