Följer efter

I

Instant

Igår när jag var i paddocken med hästen, en valack f. -03 så stod han utan att jag höll i honom eller något när jag fixade linorna. Då släppte jag dem, och började gå - och han följde efter! Så fort jag stannade så stannade han, och följde efter mig hur jag än svängde eller vilka vägar jag tog. :)

Vad "betyder" detta?
 
Sv: Följer efter

Grattis!
Det betyder att du har en mycket fin kontakt med din häst. Att hästen följer efter dig självmant kan du tolka som att den tycker att du är värdig förtroendet att vara ledare. :bow:
 
Sv: Följer efter

Det gör Wilma och Qrt också när man släpper dom i ridhuset. :)
 
Sv: Följer efter

Jag har funderat på det här med att hästen följer efter en. Jag har sett flera exempel på hästar som efter ett ridpass följer efter sina ryttare, emn så fort de kommer in i boxen igen är de precis lika "elaka" som innan. Det är nog inget säkert tecken på ledarskap, det krävs mer än att hästen följer efter en när man går..
 
Sv: Följer efter

Hästar följer efter vem som helst. Man är ingen ledare för att hästen följer efter en. Herregud, mina hästar följer efter katterna om dom går in i hagen.
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
541
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 929
Senast: Sel
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 555
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 680
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp