föl- och unghästmönstring på Bärby!

Boerperd

Trådstartare
Vilka ska dit?

Gärna bilder på hästarna så att vi andra vet vad vi har för konkurrens...

Läste att Vaki från Österåker ska dit, så konkurrensen är ju hård! :bow::love:

Sv: föl- och unghästmönstring på Bärby!

Här är en bild på "min" treåring!
29135816.jpg

Senast ändrad:

Jag ska dit med två föl. En efter Skyr från Lindnäs och en efter Baugur frá Vidinesi 2.

Spännande!
Hur har ni tänkt göra med transporten av dom små?
En kompis ska komma med sitt föl och har lite huvudbry över hur hon ska göra i transporten..

Kom gärna fram och hälsa, min häst har ju ganska speciell teckning, så det borde ju gå att hitta mig!!

Vi åker två transporter. Båda utan mellanvägg. Stoet får sitta fast och fölet vara löst. Dörren fram LÅST!

Vi har en egen bil och transport. Jag har lånat ihop en bil till så nu måste jag bara hitta en transport till. :grin:

Det ska säkert lösa sig... Transporter brukar ju stå lite överallt!;-)
Hur långt åker ni?

Min 1 åring skall vara med. :) soldan från Edeby. Skall bli skitkul, första mönstringen! Kan lägga in bild någon dag.:laugh:

*KL*

Härligt, det är vår första oxå! Iallafall med islänning...

Han är under registrering. Har alldeles nyligen köpt honom från vignir, men jag tror det istortsätt är färdigt med pass o grejer. Brukar
gå in o kika på wf. om han kommit in.

Hemma igen efter en lång dag med en massa fina hästar!
Det gick bättre än väntat, vår kompis vann fölklassen och "min" häst fick jättemycket beröm fär sina gångarter! Att han inte har den bästa exteriören visste vi redan..
Men han var nog coolast idag! Plastpåsar?! Ska man vara rädd för dom???
Man kan tro att han var drogad,så lugn var han! Lite trist, hade varit bättre om han hade blåst upp sig lite och visat lite mer gång! Men vi vet ju vad han har!
Vaki var som väntat dagens höjdpunkt! Vilka gångarter!!!!!!! Ska bli spännande att följa honom och hans visningar i framtiden!

Ett bra arrangemang som flöt på bra även om varje bedömning tog lite längre tid än beräknat.
Tack Anna och alla hjälpredor! Hoppas att vi får komma nästa år med nästa års skörd av föl!

:bow:Tack själv! Jätte kul dag!Håller med dig, många fina hästar, ja och Vaki vad skall man säga helt sjukt fina gångarter!!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 600
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka