Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ungefär så jag tänkte och särade på dem ett par timmar först och sedan två veckor tillbaka i varsin box nattetid.

Det var rent av outhärdligt att mocka, mycket beroende på en visp till mamma.
Mamma Mu behöver också få sova känns det som. Hon är rejält sliten efter två täta föl, tycker det fungerade bra när det stod i varsin box förra året på nätterna, och Ella blir sju månader i December. Och hon ska ju säljas så rätt vad det är så flyttar hon ju efter årsskiftet när rätt köpare dyker upp och det betyder ju också att hon behöver vara van att sova själv eller så skiftar vi på henne och storasyster. Storasyster kommer hem och Ella får åka dit storasyster är nu för vardaglig hantering och lek med unghästar.

@prinsessfeminist min var 133 cm på 5-månaders dagen.
Mamma 156 och pappa 169cm.
Får se vad hon slutar på.😃

Funderar på att dela på mina nattetid om 2-3 veckor. Då är Nopreza nästan 6 månader och så går de gå ihop på dagarna. Sen är tanken att Nopreza åker på sommarbete med andra unghästar och att hon är avvand när hon kommer hem igen.
Vi måste ju sätta upp en vägg som vi tog bort till fölningen för att få en större box. Så måste planera in att fixa det när jag är ledig en helg.
Så de kommer ju kunna stå och nosa på varandra även om de inte är i samma box sen.😃
Har fortfarande övervakningskameran uppe så kan ha koll de görsta nätterna.

Min är fyra månader idag! Skoj mätte och han är nog 140 + över korset och kanske 137 eller mer i mkh..
Han blir nog 170 minst.
Lilltuffs :love: !
Han brukar få gå omkring och snacka lite med dom andra vid insläppet!
Här är skitväder så inte vackraste finishen.,

Bifogade filer

• 7B1A9BBA-A5AB-427E-B8E7-5670412A3132.webp
    7B1A9BBA-A5AB-427E-B8E7-5670412A3132.webp
    338,6 KB · Visningar: 58
Nova är 4,5 månad och mäter 119cm nu 🤓
Läste nån tråd på Facebook om storlek på ponnyföl och hon ligger nog ungefär i förväntad mkh som ett d-ponnyföl?

Håller ändå alla tummar att hon ska sträcka på sig o bli 160cm 😅
Hennes kompis är 2,5 och vi mätte henne till 172cm idag. Hon kan ju dela med sig av lite höjd tänker jag 😝

83B0931C-07C9-461C-9721-0F72F0D1278C.webp

Ska försöka komma ihåg att mäta min imorgon, då är han exakt 6 månader.
Börjar bli dags för chipping och vaccinering, men först måste han bli av med sin förkylning - vi var tvungna att köra en ny ronda med antibiotika då han började hosta och snora igen, så förra kuren var nog lite för kort. Jag känner att jag blir lite orolig för att han ska bli lika sjuk som Harry var (hans brorsa som vi fick ta bort i januari), så det vore skönt att bara få honom helt frisk igen snart. :heart Han känns iaf glad och nöjd och leker en massa med sina "storasystrar".

IMG_20221029_143313.webp

Emeri är någonstans runt 130cm nu (4 månader och en vecka gammal) väldigt mycket högre i bak 😅

Fick stå själv i boxen i 20 minuter i veckan när jag tog ut mamma häst på ridbanan. Stod snällt och åt hö, lite gnäggande men inte allt för upprörd. 🤩

Nova låg i lösdriften när jag tog in mamma idag, sen skritta vi iväg upp i skogen och var borta typ 15 minuter. När vi kom tillbaka så låg hon fortfarande på samma plats.😍
Hon bryr sig inte alls när jag rider dressyr 45 minuter inom hyfsat synhåll.
Så jag är jättesugen på att rida ut i helgen…. Om nån är hemma och kan hålla ett öga på henne så blir det nog en 30-40 minuter tur med galopp. Ska bli strålande ☀️

2044FDCF-A60C-4582-BA3F-1D3D20604C63.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 984
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
551
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama