Status
Stängd för vidare inlägg.
Min fick ha en utesov natt när det var varmt och torrt! Alternererar lite.
Så kul det låter med dom som ska visa föl 🙂!
Mitt sto är av modellen som faller ur och ser toppig ut , fodrar på. Just nu granngårdens protein 3 kg 1 kg )luzern och mash samt hö och bete.
Sen har vi dom längsta föl öronen i tråden:p:love:!
Fina öron men min blick fångades mest av de fina ögonen! :love:

Red i fårhagen ikväll, lite svårt att filma när man rider barbacka med enhandsfattning. :p Men efter många fantasifulla och udda filmer lyckades jag faktiskt få lite hoppning på film!

Leia hoppar

Första gången nånsin vi red där så tog Leia andra och tredje hindret som en spets. Men numera är hon lite bekvämare av sig. ;)

Fina öron men min blick fångades mest av de fina ögonen! :love:
Hade hoppats han skulle få sin mors vackra ögon men det vete tusan! Just nu ser dom blå ut men jag misstänker det ändras ..

Bifogade filer

• F513D720-FDDE-4E61-ABDC-976F0B44F5C1.webp
    F513D720-FDDE-4E61-ABDC-976F0B44F5C1.webp
    176,9 KB · Visningar: 139
Jag har försökt fota Leia idag då hon fyller tre månader och då ska man kunna se hur de blir som vuxna. Mest för att det är skoj att jämföra med hennes halvbror. Men det är svårt att fota en social fölunge och inte hjälper det när min welsh (som är bästis med Leia) kommer och ska ”hjälpa till”. :laugh:

Fick ingen bra bild, men här fick jag iaf en fin bild på hennes näpna ansikte. Tills man ser öronen. :rofl: För den som inte vet, så ska fjordhästar ha små öron som nästan försvinner i pannluggen. Leia kommer behöva mycket pannlugg…

6DD6735C-A6E4-4B43-949A-6B47AC5E1C41.webp

Jag har försökt fota Leia idag då hon fyller tre månader och då ska man kunna se hur de blir som vuxna. Mest för att det är skoj att jämföra med hennes halvbror. Men det är svårt att fota en social fölunge och inte hjälper det när min welsh (som är bästis med Leia) kommer och ska ”hjälpa till”. :laugh:

Fick ingen bra bild, men här fick jag iaf en fin bild på hennes näpna ansikte. Tills man ser öronen. :rofl: För den som inte vet, så ska fjordhästar ha små öron som nästan försvinner i pannluggen. Leia kommer behöva mycket pannlugg…

Visa bifogad fil 95648
Hon ser ju ut att jobba uppåt med luggen iaf :rofl:

(Så söt 😍 )

Liten o haflingern får gå ute första natten ikväll 😍 stor tjej 16 dagar nu och det är ljummet ute. Det är öppet till boxen så dom kan gå in, men jag gissar att det är nere på gräset mamma vill vara nu när det är svalt och mindre insekter. De får gå in imorgon fm för att komma undan solen och alla bromsar. Älskade hästar❤️

En som gillar att äta gräsmatta på morgonen 😆 Vi har inga direkta bilvägar runt gården och lång ut till infartsvägen så hon får faktiskt gå lös fortfarande. Bra eller dåligt? Kommer visa sig 💁🏼‍♀️ Hennes syster var 6 -7 månader när vi började leda henne ut och in utan problem.

Frågan är hur länge det kommer kunna vara ute idag, åskan hänger i luften ordentligt.
IMG_20220722_075000190_HDR.webp

Vi hade åskoväder inatt. Skulle precis somna vid 23,30 när jag hörde hur de mullrade långt borta och blev klarvaken, hästarna ute😳 åkte och tog in dem precis innan världens oväder.
vi har utebox så haflingern var lite orolig på blicken men sen började det ösregna så det lät så mkt på taket att det liksom tog udden av resten. Bebis somnade gott❤️

Bifogade filer

• 3591C99D-5768-4346-83D4-9C71E5885659.webp
    3591C99D-5768-4346-83D4-9C71E5885659.webp
    244,9 KB · Visningar: 60
Alltså, vad kan man säga. Jag är så glad i mina två :heart
De har fått sova ute på nätterna nu några dagar. Inne några timmar på dagen för att komma undan värsta värmen/solen/ohyra. Verkar nöjda med det. Då kan jag även passa på att pyssla lite med dem båda.
IMG_20220721_203305.webp

Idag har jag betalt levande föl avgiften för Nova 🙏🏻 Hon har fått en egen försäkring förra veckan också.
Det hällregnade på kvällen och haflingern stog och åt hö under taket och Nova låg o sov i boxen. Men litar inte riktigt på att haflingern inte går ner på åkern under natten för att äta gräs…. Så stängde in dem ☺️ Blir bättre väder igen imorn så då kan de vara ute dygnet runt.

Hon är en liten upptäckare! I förrgår kom hon knatandes utan sin mamma upp till ligghallen när jag mockade. Bästa sällskapet❤️ Tänk att hon snart blir 3 veckor gammal 🥲

266FE54F-40AF-4D5C-9E4B-C601A3A81C02.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 988
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
553
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama