Jag har två burkar morotspuré jag inte vet vad jag ska göra med…Nån som behöver?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stackaren!Fölet är inte bättre i magen, det är lite slem i avföringen och ikväll såg jag lite blod också helt opåverkad men det känns ju inte bra.
Och vad snabbt man sviker deras små förtroenden
Igår gick det jättebra att tvätta och smörja baken men avslutade med att smörja under svansen och då reagerade hon. Tänkte inte mer på det men idag ville hon inte tvätta alls, vi var två och jag fick hålla ganska ordentligt innan hon förstod att vi inte skulle göra illa henne igen. Det är inget sår under svansen men lite flagor, tydligen gör det jätteont
Instämmer, blodig avföring är inte bra. Är det i avföringen eller kan det ha varit ett ytligt blodkärl som brustit? Är det bajset hade jag dragit öronen åt mig rejält.Fölet är inte bättre i magen, det är lite slem i avföringen och ikväll såg jag lite blod också helt opåverkad men det känns ju inte bra.
Och vad snabbt man sviker deras små förtroenden
Igår gick det jättebra att tvätta och smörja baken men avslutade med att smörja under svansen och då reagerade hon. Tänkte inte mer på det men idag ville hon inte tvätta alls, vi var två och jag fick hålla ganska ordentligt innan hon förstod att vi inte skulle göra illa henne igen. Det är inget sår under svansen men lite flagor, tydligen gör det jätteont
Blod i avföringen låter inte bra, vad säger veterinären?
Det ska tas blod- och avföringsprov så får vi se.Instämmer, blodig avföring är inte bra. Är det i avföringen eller kan det ha varit ett ytligt blodkärl som brustit? Är det bajset hade jag dragit öronen åt mig rejält.
Vet att vissa släpper ut direkt men jag föredrar att dom är minst 3 veckor gamla. Mina har alltid torra platser (vindskjul på betet) att ligga på och deras kloka mammor brukar ta med fölen dit för längre vilor. Jag vill helst inte att nykläckta ligger på marken för länge om det har varit sånt här väder vi haft ett tag nu (kallt, regnigt och väldigt blåsigt).När vågar man ha ute om natt? Min är drygt 1,5 vecka!
Ser väldigt kavat ut! Blir nog mer lik pappa än mammaHon blir dessutom 2 veckor gammal idag Börjar se ut som en liten häst tycker jag. Växer både på höjden och bredden, mätt till 95cm på tumstocken
Visa bifogad fil 95458
det är väl tidigt att säga men jag tycker hon verkar sund både i kropp och huvudSer väldigt kavat ut! Blir nog mer lik pappa än mamma
Menade utseendemässigt. Hon är lik majoriteten av Magic Park avkommorna jag har sett (säkert över 20 st irl nu).det är väl tidigt att säga men jag tycker hon verkar sund både i kropp och huvud
jag hoppas hon får vara frisk så jag får följa hennes utveckling och se va de det blir av denna chansning.
Låter lovande! Tycker hon är nättare än de haflingerföl jag sett. Så hoppas hon blir lik sin pappa.Menade utseendemässigt. Hon är lik majoriteten av Magic Park avkommorna jag har sett (säkert över 20 st irl nu).
Håller tummarna för att det inte är ngt fel på henne
Här blir det 30 grader varmt onsdag och torsdag, då blir det premiär att vara ute på natten för Nova, så får de stå inne mellan ca12-20 på dagen istället.Min fick ha en utesov natt när det var varmt och torrt! Alternererar lite.
Så kul det låter med dom som ska visa föl !
Mitt sto är av modellen som faller ur och ser toppig ut , fodrar på. Just nu granngårdens protein 3 kg 1 kg )luzern och mash samt hö och bete.
Sen har vi dom längsta föl öronen i tråden!
Jag tror att du har tagit fel foto, det där är ju en älgkalv?När man ska försöka ta en fin bild av Ella Förövrigt så ser hon ju smått kul ut när fölpälsen rasar av i full fart.
Visa bifogad fil 95466