Jag har mest läst tråden då fölsäsongen varit... dramatisk och inte särskilt rolig. Fuxen överlevde sin buköppning och vi överlevde hennes rehab, men det var rätt jobbigt för damen är VÄLDIGT energisk. Idag är hon en stadig bit, blir nog maffig med utropstecken och rör sig väldigt stort, om inte så spektakulärt. Kanske inte förvånande när stammen är Sibelius/Donkey Boy. Hon är tack och lov helt fantastiskt fin i benen så vi har inte behövt bråka mer med henne än vi hittills behövt göra, ett arv från mamma/mormor.
Den svarta har växt massor och blivit lite stram i framkotorna, så vi har kämpat med specialskor som trillar av dag 2 hela tiden samt boxvila. Kronan på verket var att hon fick sandkolik förra veckan och vi inte trodde hon skulle överleva Ett par dygn med intensivvård och massor med dropp senare är hon dock pigg och glad igen. Hovarna börjar bli bättre igen (de slets väldigt när hon blev stram, fölhovar you know) men nu har plastningen OCKSÅ trillat av 2 dagar efter påsättning. Skjut mig...
Den svarta har växt massor och blivit lite stram i framkotorna, så vi har kämpat med specialskor som trillar av dag 2 hela tiden samt boxvila. Kronan på verket var att hon fick sandkolik förra veckan och vi inte trodde hon skulle överleva Ett par dygn med intensivvård och massor med dropp senare är hon dock pigg och glad igen. Hovarna börjar bli bättre igen (de slets väldigt när hon blev stram, fölhovar you know) men nu har plastningen OCKSÅ trillat av 2 dagar efter påsättning. Skjut mig...