Ibland är det ju skönt att ha en lugn häst... Hon flyttade ju i onsdags. Det har gått jättebra och hon trivs hur bra som helst med sin nya ardennerkompis. Partners in crime liksom. Idag låg höbingen vält i hagen
Såg hur som helst att hon lyfte lite märkligt på ett bakben när hon gick. Det visade sig att hon hade typ 5-10 meter ståltråd släpande efter sig... Den var fasthakad i svansen och sedan virad ett varv runt vänster bak. Hon var dock inte särskilt upprörd för det, mest lite irriterad. Började pilla och greja för att få loss änden från svansen, men den satt rätt intrasslad. Testade istället att vira ihop allt som släpade efter och så fick jag liksom "trä" den mellan bakbenen på henne. Tyvärr var den ändå fastsurrad i sig själv så det hjälpte inte. Hon hade också tröttnat lite på att stå still så hon började vandra och det underlättade inte direkt, så jag ringde till stallägaren som kom ner med en avbitartång så jag kunde klippa bort allt det långa och få loss henne. Under hela proceduren hade jag också väldigt god hjälp av ardennerassistenten
Hur som helst. Så himla skönt att det gick bra! Hon var ju hur lugn som helst, men hade hon fastnat med det där långa släpande efter sig hade hon kanske inte hanterat det lika bra. Eller om hon hade trasslat in det i det ordinarie staketet som det är ström i
Hagen är ju ny för nu, men det var hage där för typ 10 år sedan, så det var väl någon bit gammalt staket som blivit kvar. Jag har gått runt och kollat och inte hittat något mer iaf, så det händer förhoppningsvis inte igen. Svea var glad och yrde runt och lekte med pinnar under tiden. Ibland funderar jag på om det är en liten del hund i det där djuret