Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

*kl*

Gah!.
Är nojig nu. Hittade Cajsa halt på hö.fram nyss, sätter i stort sätt bara ner hov spetsen och vill inte trampa bak på trakterna, är varmare på insidan av kotan :nailbiting:

Vickning? . Eller värre?. Försökt få tag på vet. Pratat in meddelande och ska ringa nu igen.

Hjälp! :crazy:

Med tanke på höst och lera skulle jag tippa hovböld men småttingar har lätt att få hovbensfrakturer också.

Empress, vilken gosig tjej! Jag tycker Frans har blivit rund men inser att han är en speta jämfört med många andra fortfarande :D

Kl

Tog några nya bilder på murmeldjuren i hagen häromdagen i det fina vädret :)

null_zps50e6b040.jpg
[/IMG]

null_zpsc7a2f724.jpg
[/IMG]

null_zps95de0be1.jpg
[/IMG]

null_zpsb6e61aaa.jpg
[/IMG]

båda är bedårande :love:

Den gula är efter ponnyhingst eller hur var det *gnuggar minnesknölar* hur stor är den/tror ni den blir<?

Den bruna som har vit fläck längst ned ser ju nästan ut som Eskils vita fläck! Lustigt att de bara fått det lilla o inget mer i ansiktet, kanske ska måla dit en bläs på Eskil nu medan han är svart, snart är han skimmel o då är det ju kört!:D

Nougat: Mest troligt hovböld på ditt föl då vädret är som det är. Kanske räcker att du tar ut hovslagaren till att börja med? Är ju ändå ett äventyr att åka in o röntga ett föl.

Hunter!! Vad roligt att du visar dig! Trodde du sålt alla hästarna o flyttat till Hawaii...:angel::bump:

Tack :)

Båda två är faktiskt e samma lilla welsh hingst så dom e halvsyskon ;)
Hoppas på att det bli C ponny (eller väldigt maxad B ) på den gula och D ponny på den bruna :)

Novali:
Aaa, det ser ibland mest ut som att han har en snorkråka som kletat sig fast på näsan... :cautious:
Jag har "skällt" på honom många gånger att han kunde väl ha satt det där lilla vita kluddet han har på frambenen som knappt syns ändå och kletat det i pannan istället :love:
Eller satt det som en stor nosbläs :d
Med tanke på att mamman har en stjärn och pappan världens bredaste bläs så tycker jag inte att det hade varit allt för mycket begärt :D

Du jag har faktiskt inte mätt dom på ett tag.
Sist jag mätte var den bruna 2 månader och 107 cm och den gula fem veckor och dryga metern...
Så dom bör ju har växt litta för det e ju två månader sen nu..

Har du någon "tabell" på din?
Hon är väl året nu?
Hur stor förväntas hon bli och hur ser hennes kurva ut ?

Mammorna till dessa är 157 resp 165 cm.

I mina önskedrömmar så blir båda två maxade D ponnyer men det kan jag nog rita mig på :D

Tror ju nog som jag skrivit innan att den blir en C och en D

Dösöta öron <3<3

Helix får nog mjölk med GH i från sin mamma. Vågar inte mäta honom längre :D Det blir en krallig häst iaf! Dock är jag lite avundsjuk på de föl vars man lagt sig ner. H ser ut som en fjording :p

BDEAB0C8-8FDF-40D4-B90E-AD949154C6B3_zpsdmaczcfg.jpg

Du jag har faktiskt inte mätt dom på ett tag.
Sist jag mätte var den bruna 2 månader och 107 cm och den gula fem veckor och dryga metern...
Så dom bör ju har växt litta för det e ju två månader sen nu..

Har du någon "tabell" på din?
Hon är väl året nu?
Hur stor förväntas hon bli och hur ser hennes kurva ut ?

Mammorna till dessa är 157 resp 165 cm.

I mina önskedrömmar så blir båda två maxade D ponnyer men det kan jag nog rita mig på :D

Tror ju nog som jag skrivit innan att den blir en C och en D

Min loppa var,

Nyfödd 80 cm
2 månader 95 cm
3 månader 105 cm
4 månader 108 cm
8 månader 120 cm
11 månader 123 cm
1 år 126 cm
1,5 år 130-132 cm

Enligt tattarmåttet blir hon maxad C-ponny liten D-ponny. :) (140 cm)

*kl*

Hej och hå .

Här kommer jag med en uppdatering om Cajsa.

Misstänkt överben och / eller spricka i kotan, boxvila fram till på måndag, står under Metacam - behandling fram tills dess. På måndag om hon ej är bättre blir det att åka in och röntga kotan. :crazy: :(

Satt precis och undrade! Stackars liten! Hade min fölis på boxvila pga hovbensfraktur, roligare kan man ha det.....

Ååååh, tack!!!
Jag har efterlyst en sån kurva just på ponnyer innan men det har varit knäpptyst..
Mina var runt 90 cm när dom föddes, ca 100 cm när dom va en månad och sen 107 rep 105 när dom va två månader.

Det är så otroligt svårt att sia om hur stora dom kommer bli när det är sån mega skillnad på föräldrarna..
Hade man gjort samma korsning flera gånger så hade man nog fått lika många olika slutstorlekar trots helsyskon... O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 066
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 799
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka