Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Ja hennes lugg är ju lika lång som en vuxens... O tjock är den också :)

Min fina prinsessa ❤️

Har inte mätt dem. Så jag vet faktiskt inte hur "små" de är...

Kul med uppdateringar :)

*kl*

2 bilder från idag på Cajsa:

2zec8ic.jpg

Växtfas? ;)

2e69csz.jpg

Sötis :love:

*kl*

Nu har jag äntligen hittat min digitalkamera, men givetvis hann det bli mörkt ute innan. :p Nästa helg kanske det kommer lite roligare bilder. Till dess så har jag i alla fall fotat grabbarna när de fyllde fem respektive sju månader. Mätte dem också, Ricky är 116 cm och Grålle 120 cm.

131110_5280a791ddf2b333d87a8957.jpg

131114_5289d8bfddf2b30f61cf330a.jpg

Är så less på vädret nu. :-( Vill ha snö!

Grålle promenerar jag med 10 min 1 gång/vecka, Ricky får mer allmänt pyssel med borstning och hovkratsning, men efter nyår sätter jag igång med honom också. :)

Tjohoo :D

kl

Florence fick sin första vaccinspruta idag, samtidigt som mamma och storebror skulle ha sina. Hon var den som uppförde sig allra bäst, storebror får däremot stort minus i kanten. Först trängde hans sig ut genom den knappt befintliga boxöppningen när jag höll på att knäppa upp bensnörena och sprang runt uppe på vägen, sedan försökte han mosa ihjäl veterinären och skakade av sig en kanyl rakt ner i hamlen :banghead:.
Mamma spände sig och ryckte och höll på, men Florence stod som ingenting , tyckte det var jättemysigt att bli kliad och blinkade inte ens när hon fick sprutan :D.

KL
Nu kan jag officiellt hoppa in i den här tråden då han nu är min.
När Retzina här på buke seminerade sitt fina Flemminghsto Stina med Hesslegårds Rubin så nämde jag till henne att jag var intresserad om det blev en hingst. Vilket det blev.
Jag har haft ett gott öga till Stina i flera år, men framförallt sedan 2006 sagt att jag någon gång i livet måste ha en avkomma efter Rubin då jag anser att hans avkommor står för gott temperament, hög ridbarhet och god mekanik.

Så här är A Lot of Opal Spring.
LillaO2_zps034ac1c3.jpg

LillaO3_zps49770253.jpg

2_zps52ff6591.jpg

LillaO6maringn_zps9b7cab7b.jpg

Vad kul och se alla föl!! Tänk vad stora de börjar bli :D

Lille H är störtskön, numera vet han vilken bil jag kör och kommer och möter mig när jag parkerar :D mamma upp i dagen! Nu är jag fan så partisk men han ser ut som en liten dockhäst, han växer jämt och sådär gulligt rultig. Stallägaren har satsat på ett hösilage med toppvärden och det märks. Min märr har alltid varit svårfödd, nu ger hon di och lägger på sig vikt utan kraftfoder. Trodde aldrig jag skulle få uppleva det :p :p

Hur gör ni med era hingstar? När åker kulorna? Vore lite kul och visa H innan han kastreras, kan man visa dem som åringar? Jag tänker att H får gå en sommar på hingstbete och sen kastration när det blir kallt typ. Hur resonerar ni?

*kl*

Här kommer en bild från igår, Cajsa står uppbunden själv på stallgången för första gången, gick jätte bra. På måndag blir hon chippad och ID-fixad, någon som vet hur lång tid det tar för ASRP att skicka passet?, då hon ska få sin första vac.spruta i jan.tänkte jag ;)

301pxzo.jpg

Nu har jag bara hingstar så min får gå tills han blir odräglug:-P storebror visades på rådande och jag hoppas lillebror kan håll. Sig i skinnet tills dess! Han är snart 7 månader och båda kulorna nere.

Frans verkar inte ha släppt ned kulorna men jag har heller inte känt.

Han kommer skäras antingen på hösten som 1,5 år eller på våren som 2 åring.

Vad kul med en sån fining!
Jag tänkte lägga rubin på minst två av mina ston nästa år och jag blev inte mindre sugen nu :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 070
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
688
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 799
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka