Foglossningsfråga...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
För någon vecka sedan så började jag få känningar av foglossnignar. Då kändes det i "groparna" i skinkorna, ganska mitt på skinkan liksom. (svårt att förklara).

Men nu har det flyttat sig och gör ont som f*n i "sittbenen"?! Har man foglossningar där också? ELler har jag bara gjort något olämpligt? Har hållit i sig i tre-fyra dagar nu, och jag kan inte riktigt förstå varför man skulle få foglossningar där?

Jenny

Sv: Foglossningsfråga...

Precis så där känner jag också! Allra helst om jag sitter på en stol eller i en bil länge, då är sittbenen riktigt ömma. Ibland har jag funderat över om det kan vara den extra tyngden som gör att jag får ont?

Jag hade rejäl foglossning, men aldrig ont på sittbenen, den smärta som jag hade i skinkan kom snarare från ischiasnerven... min foglossning satt i höfterna, "insidan låren" och... nä jag har faktiskt glömt hur det kändes, tack o lov för det! :banana:

Jag tror att det är mjukdelar där som gör ont, när de får annan belastning pga att bäckenet blir instabilt när man har foglossning.
Man har ju en fog mitt fram och en på varje sida baktill.

Jo, fogen mitt fram tog doktorn och tryckte HÅRT på i veckan och frågade "Har du ont HÄÄR?" :crazy:

Men punkterna baktill har som sagt flyttat sig från ischiasnervsfästet till sittbenen. Och det gör ondast när jag står eller ligger, inte då jag sitter. Underligt tycker jag.

Jenny

beror nog, som sagt, på att man belastar annorlunda när bäckenet är instabilt, men kanske ahr du samma belastning just när du sitter...

Foglossning ja. funderar på om det är det som jag håller på att få...
Tidigt känns det som är ju bara i v.22 (23 imorgon).. men nog sjutton gör det ont som fan...
Irriterande. :mad:
har ont fram och på bägge sidor bak.. men mest på högersidan...

Tips för att få det att mildra sig för att man ska kunna fortsätta jobba?
Blir det värre av att man jobbar på eller skulle det i så fall bli värre ändå även om man var still?
Nån som vet?

Tips jag fått är att röra sig med små steg och rörelser. Gå som om du har en riktigt snäv kjol på dig. Stå med fötterna under höfterna, alltså inte bredbent, rör aldrig benen i ett så stort område att du hamnar utan för din kropp (höfterna).

Du kan nog arbeta på som vanligt om du tänker på hur du rör dig. Oftast mår vi ju som bäst om vi fortsätter att röra på oss och vara aktiva, men genom en förändring i hur vi rör oss.

Mitt onda satt bara där bak i skinkan där du beskrev. Sen försvann det. Sen kom det tillbaka när jag lyfte tunga lådor i samband med flytten. Sen vilade jag ordentligt i några dagar och då försvann det helt. Tror inte det kommer tillbaka nu, men man vet ju aldrig (fast jag har bara 4 v kvar...).

*s* Jo jag har också läst det där att man ska "hålla ihop" benen.. skrattar lite därför att jag har tänkt tanken hur jag ska klara av att göra mitt jobb... och så när jag skrev så först låt det som att jag hade ett heeeeeelt annat yrke :D .
Jag försöker tänka på det och hoppas i alla fall att det inte ska bli värre.
Men en fundering till... jag har nästan som träningsvärk på insidan låren, kan det komma därifrån, för jag har inte gjort något för att jag skulle få det...

Okej, nu vet jag vad jag INTE ska göra innan ungen är ute... Tog in pållarna under en regnskur nu ikväll, och nu kan jag nästan inte röra mig. HELVETE vad ONT det gör!

Jenny

Sökte bland gamla trådar på "ont i skinkan" :D och hittade den här. Jag är i ve 15+5 idag och jag är öm på en punkt rakt in i höger skinka och har haft i åtminstone 4 veckor. Trodde det var träningsvärk eftersom jag inte rider mer än ett par gånger i veckan så jag trodde det var pga det. Men det har alltså med graviditeten att göra? Kan inte påstå att det har stört mig än, men vissa dagar känns det mer än andra.

/Timsetim

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 237
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 557
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar