Foglossningar?

Sv: Foglossningar?

Så han ser hellre att du förstör din kropp så att du blir sjukskriven och han får betala ut sjuklön och för en vikarie? Oavsett om han tror att du fjantar dig eller inte är det en ekonomisk förlust för honom om dina problem sätts åt sidan och du blir sjukskriven.

Du kan antagligen redan nu får ett läkarintyg på att du har foglossning och att det ger viss nedsatt arbetsförmåga. Då kan arbetsgivaren tro vad han vill.

Du ska inte förstöra din kropp för arbetets skull. Din kropp ska du ha resten av livet, arbetsplatsen verkar vara en du förhoppningsvis inte behöver leva med resten av livet.

Så han ser hellre att du förstör din kropp så att du blir sjukskriven och han får betala ut sjuklön och för en vikarie? Oavsett om han tror att du fjantar dig eller inte är det en ekonomisk förlust för honom om dina problem sätts åt sidan och du blir sjukskriven.

Du kan antagligen redan nu får ett läkarintyg på att du har foglossning och att det ger viss nedsatt arbetsförmåga. Då kan arbetsgivaren tro vad han vill.

Du ska inte förstöra din kropp för arbetets skull. Din kropp ska du ha resten av livet, arbetsplatsen verkar vara en du förhoppningsvis inte behöver leva med resten av livet.

Jag är ju bara provanställd, han kan säga upp mig när han vill... Ska försöka få ett läkarintyg på det så får vi se, jag tror inte det gör ett dugg skillnad :(

Nej jag går ju inte direkt tillbaka dit sen om vi säger så! Man lär ju behandlas som skit i andra situationer också.

Foglossning behöver inte medföra att man får havandeskapspenning godkänd. Min foglossning gjorde varken till eller från. 50% havandeskapspenning får jag för att mitt arbete innebär tunga lyft. Får varken sjukpenning eller utökad havandeskapspenning för min foglossing (som gör mig helt arbetsoförmögen) trots läkarintyg.:crazy: Det är lite lotto vilka som får beviljat och inte...

Bara 50%? Jag fick full HP beviljad, trots att mina besvär med fogarna var näst intill obefintliga den graviditeten. FK ringde t.o.m. hem till mig och frågade ifall jag inte ville gå hem tidigare med full HP (ansökte om ledighet från bara 30 dagar före BF). Tunga lyft och mkt gå i mitt arbete (drog truck hela dagarna)

Bara 50%? Jag fick full HP beviljad, trots att mina besvär med fogarna var näst intill obefintliga den graviditeten. FK ringde t.o.m. hem till mig och frågade ifall jag inte ville gå hem tidigare med full HP (ansökte om ledighet från bara 30 dagar före BF). Tunga lyft och mkt gå i mitt arbete (drog truck hela dagarna)

Jupp, bara 50%. FK och deras medicinska rådgivare anser att jag kan arbeta i kassan halvar arbetstiden. Att mina fötter domnar när jag står stilla eller att sitta i kassan gör ont i fogarna verkar de inte bry sig om. Tur att jag har semesterdagar sparade...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
943
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 316
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar