Foglossningar?

M

Mirac_

Var gör det ont när man får foglossningar?
Jag är i vecka 19 och imorse när jag klädde på mig började det göra ont nedanför navelen som ett bälte. Gör i stort sett bara ont när jag rör på mig.
Är det foglossningar? Hur länge har man besvär med sånt? Kan det försinna eller det är något ma måste dras med hela graviditeten isf?

Sv: Foglossningar?

Foglossningssmärtorna sitter över bäckenfogarna - den främre sitter mitt fram på blygdbenet, de två bakre sitter på varsin sida om ryggraden i ländryggen.

Låter inte som foglossningar du har.
I dina skor hade jag ringt upp MVC för en extrakoll.

Här illustreras bra vart man får ont.

Om man börjar använda foglossningsbälte, tar det lugnt, tar korta steg när man går, får hjälp med övningar av sjukgymnast och undviker trappor behöver inte foglossningsproblemen bli värre. De kan tom. bli bättre. Men vanligast är väl att problemen kvartstår i någon grad under resten av graviditeten.

Men ta det lugnt om du börjat få foglossningar. Man kan få problem som håller i sig efter graviditeten också.

Har fått en tid kl 11 imorgon. Får hoppas att det inte är något allvarligt då.

Hmm, börjar undra om de verkligen är fogarna :crazy: Känns mer som om jag sträck ett helt gäng muskler....

Jag har bara känt av där bak på ryggen, om det är det jag har vill säga. Måste man känna runt om eller kan man få ont i olika leder?

Jag hade bara ont i ljumskarna av min foglossning, så vilka "fogar" man får ont i varierar nog (dvs OM man får ont öht...)

Ja okej!

Jag har alltid haft en klen rygg o lite ont i ena höften men nu får jag extremt ont i ryggslut (+ höfter) efter ridning. O efter att jag har dammsugit så är mitt ryggslut helt.. slut :D

Kan inte riktigt ändra lägen o sånt trevligt...

Jag har bara känt av där bak på ryggen, om det är det jag har vill säga. Måste man känna runt om eller kan man få ont i olika leder?

Man behöver inte få ont överallt. Jag har "bara" ont i fogarna baktill.
Jag har enbart haft känningar från bakre fogarna, alla tre gångerna.
Efter graviditeterna har vi dessutom konstaterat att jag är överrörlig i ländryggen, vilket naturligtvis gjort att problemen triggat varandra och blivit än värre.

Ja okej!

Jag har alltid haft en klen rygg o lite ont i ena höften men nu får jag extremt ont i ryggslut (+ höfter) efter ridning. O efter att jag har dammsugit så är mitt ryggslut helt.. slut :D

Kan inte riktigt ändra lägen o sånt trevligt...
Prova att vinkla om bäckenet. Spänn magmusklerna, "sug in naveln", så att ryggen buktas något bakåt.
Detta har hjälpt mig ganska mycket.

Jag har enbart haft känningar från bakre fogarna, alla tre gångerna.
Efter graviditeterna har vi dessutom konstaterat att jag är överrörlig i ländryggen, vilket naturligtvis gjort att problemen triggat varandra och blivit än värre.

Okej!
Jag hade ryggproblem tidigare pga överrörlig rygg.. Så det kanske är lite blandade prylar där.

Jag var hos läkaren imorse pga mina foglossningar och blev sjukskriven på 50%. Känns jätteskönt!!! :) Mina smärtor känns mest i höfterna samt ljumskarna.

Är i vecka 35 nu. På ett sätt är det här bra för både mig och arbetsgivaren, eftersom jag nu kan stanna kvar längre än om jag hade jobbat heltid. Vi är nämligen mitt uppe i systembyten och jag har kunskaper som gör att jag behövs, så det krockar lite.

Arbetet i sig är stillasittande men mina kollegor får hjälpa mig att hämta grejer från trappan över så jag slipper gå i den så många ggr per dag. Det jag har tyckt var jobbigast är egentligen att ta sig till och från jobbet varje dag. Stå och balansera i en fullproppad tunnelbanevagn som rycker hit och dit med foglossningar är ingen hit om man säger som så. Samt gå till/från tunnelbanan, så jag sa jag hellre jobbar 2,5 dag per vecka istället för 4 tim /dag.

Måndag: heldag
Tisdag: ledig
Onsdag: heldag
Torsdag: ledig
Fredag: 11-15

De som en molnande värk hela tiden när jag rör mig. Känns inte direkt när jag ligger elle sitter. Har fått tid till kontroll imorgon så då ger de sig väl vad det är. :crazy:

Vilken bra länk, har letat efter bilder på vart dom där fogarna egentligen sitter. Nu är jag ganska säker på att det verkligen är början på foglossning som jag har ont av. Dags att börja fundera ordentligt på om det är värt att fortsätta på jobbet (städjobb).

De där med tunnelbana låter inte alls kul, men ditt schema hade man inte dött av :)

Skönt att du får trappa ner lite så där på slutet.

Ihhh låter inte så kul med foglossningar och städjobb. Hur långt gången är du?

Vilken bra länk, har letat efter bilder på vart dom där fogarna egentligen sitter. Nu är jag ganska säker på att det verkligen är början på foglossning som jag har ont av. Dags att börja fundera ordentligt på om det är värt att fortsätta på jobbet (städjobb).

Städning har min sjukgymnast strängt förbjudit mig att ägna mig åt sedan jag fick foglossning. Man gör en massa dumma rörelser när man städar, som inte alls är bra för fogarna.

Ansök om havandeskapspenning i god tid.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
943
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: MML
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 316
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 642
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar