Foglossningar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Purjo_den_vilde

Trådstartare
Jag är i vecka 22 och har redan fått foglossningar.

Eftersom jag är timvikarie och personalen på skolan där jag jobbar håller sig friska nu så blir det bara 4 timmar en dag i veckan som jag jobbar. Tur är ju det!!
Jag bävar mig för varje tisdag då jag måste gå till jobbet.... Jag vet att jag kommer ligga vaken halva natten för jag har så ont och att jag knapt kan gå på tre-fyra dagar!! :cry: Jag vill ju till jobbet, älskar ju alla mina fritidsbarn... :cry: Saknar jobbet när jag inte är där!!

Jag pratade med BM i går som har bokat in mig på besök hos läkaren den 21:a. Fråga är bara hur F-N ska jag stå ut till den 21:a??? Alvedon hjälper ju inte....

Någon som har lite tips om hur man kan göra för att lindra de värsta smärtorna??
 
Sv: Foglossningar...

Knip i hop *s* nä allvarligt. Försök hålla ihop benen. mao ska du inte kliva i och ur en bil som folk oftast gör, utan mer som om du har en lång snäv kjol på dig. Undvik trappor. Allt som snedbelastar osv.

Jag tyckte det var skönt med värmedyna, man behöver ju inte ligga sålänge.

Be att du får ett bäckenbälte! Även kallat SI bälte alt. trochanterbälte. Detta spänner du om just bäckenet ganska lågt så ger det stadga åt fogarna.

Jag har haft bekymmer med alla tre fogarna och även provat akupunktur, vilket inte hjälpte. Däremot var jag sambo med bäckenbältet dygnet runt, värmedyna och tyvärr även smärtstillande i form av citodon.

Min mamma har haft jätteproblem under sina grav, den sista fick hon gå med kryckor.


skickar en styrkekram, Gira
 
Sv: Foglossningar...

AKUPUNKTUR ! Hos oss gör barnmorskorna på förlossningsavd det.

Undvika trappor när det går, ev gå baklänges i dem.

Komma ihåg att dra ihop bäckenet innan belastning, håll emot med musklerna liksom. Håll ihop benen, ta små steg och gör inget så du måste belasta med särade ben. HALKA INTE :eek: :eek: :eek:

Det är bra för hjärnan att jobba.

Jag hade grym foglossning men jobbade hängandes på ett gåbord (jättebra att föda i också :idea: ) in i det sista.

Det är säkert bättre för fritids att du jobbar efter din förmåga än inte alls? Bra för barnen att få hjälpa dig :idea: Du kan säkert microanpassa ditt jobb så du slipper de värsta rörelserna om du säger ifrån på ett självklart sätt. Du kan ju jobba mer med huvudet än benen en period liksom !
 
Sv: Foglossningar...

Jag har haft bekymmer med alla tre fogarna och även provat akupunktur, vilket inte hjälpte.

Min erfarenhet är det beror jättemkt på vem som sätter nålarna. Det kan vara värt att prova flera ggr och säga till om man inte blir bra.

Det "bästa" var när det gjorde skitont med nålarna och de satt djupt över både korsryggen och blygdbenet samt snurrade dem riktigt elakt.... och även på "sobrilpunkten" uppe i skallen :D

Då var man lagom groggy och endorfindopad efteråt och klarade ett helt jourpass :love:
 
Sv: Foglossningar...

Ja !!!

Måste man kan man som sagt växla med att backa. Och alltid bara ta ett steg åt gången och vila med båda fötterna på varje. Och avlasta på ledstången.
 
Sv: Foglossningar...

Ja, både upp och ner.
Man bör undvika alla assymetriska rörelser så långt det går.
 
Sv: Foglossningar...

Jo jag vet, men tyvärr är jag inte så mottaglig för akupunktur. Jag fick gå i 7 månader 2 dagar i veckan.(man är ju av det envis släktet ;) ) Så det var olika som satte nålar men tyckte inte att det gav effekt. Så vid de två sista har jag struntat i det. (låg med 24 nålar som oftast)

Har provat aku. även inom vanlig sjukgymnastik, men har inte haft effekt av det heller. -Tyvärr


Gira
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 976
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 921
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 325
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp