Foglossning - Vilket bälte??

Sv: Foglossning - Vilket bälte??

Jag fick prova tre sorters bälten hos sjukgymnasten, valde ett som heter Rehband by Otto Bock, 1045 Dosi Sacro.
Det hjälper nog lite iaf men smärtfri är jag inte. Å andra sidan kanske pulsande i oskottad miljö, släpande av hö, klättrande på stegar, ridning och ett fysiskt jobb gör sitt till :angel:

Ja det fick inte ajg göra under min förra grav så därför tänkte jag köpa ett själv. Tyckte inte jag fick så mycket hjälp hos sjukgymnasten sist tyvärr!

Aha, tråkigt :( Här i Staffanstorp var de hjälpsamma med det. (Däremot har jag tidigare haft problem som sjukvården inte tagit på allvar så jag vet hur jobbigt det är.)

Ja här undrade de om jag hade eget bälte med mig... Så kommer nog inte besöka dem igen tyvärr!

Var det sjukgymnasten hos VC då? Eller har er MVC en egen sjukgymnast?
Finns det ingen annan sjukgymnast du kan besöka, annan VC eller privatpraktiserande?

Okej, här ringde jag själv sjukgymnasten. Du kan ju kolla det och se om de har några modeller du iaf kan få prova :laugh:

Här måste man ha remiss för att få gå till sjukgymnasten om jag fattat rätt!

Så kasst var det i Kalmar när jag bodde där :mad: Det gjorde att jag inte fick någon hjälp med mina problem eftersom läkarna inte ansåg att det var något att bry sig om. (Sju år senare har jag ännu ondare men jag inbillar mig nog bara ...)
Privatpraktiserande sjukgymnast då? De kan väl knappast kräva remiss. Dock kan de ju ha väldigt lång väntetid.

Vissa privata sjukgymnaster tror jag kan ingå i högkostnadsskyddet ;) Dock vet jag inte men har för mig att jag hört någon säga att dennes privatpraktiserande sjukgymnast ingår i högkostnadsskyddet.

infliker med att det är så litet sjukhus att sjukgymnasterna är egen enhet, finns inte för olika avdelningar. därför krävs remiss här men oftast kan man bli remiterad utan o träffa läkare först.

jag tror gröna huset har sjukgymnast, inte säker men kolla går ju alltid, jag vet att de har läkare, kiropraktor, och terapueter av alla dess slag, annars kan du alltid hör av dig till växjö.
jag har ett bredare bälte för bäcken och nedre ländrygg tror de är runt 20-25cm på bredaste stället på baksidan men är mkt tveksam till att det passar med bebismage utan en förlängning att ha under magen för det får ju inte trycka så de blir obehagligt för liten.. du får gärna prova det om du vill..

Hmm, som jag fattade det så är sjukgymnasterna inte kopplade till MVC här heller. (Staffanstorp VC är inte så stort :p ) Det gick alltså bra utan remiss, det var bara att ringa och boka tid.
Men som sagt, jag minns att det var det urusla systemet i Kalmar när jag bodde där så givetvis finns systemet.

Ja det fick inte ajg göra under min förra grav så därför tänkte jag köpa ett själv. Tyckte inte jag fick så mycket hjälp hos sjukgymnasten sist tyvärr!

Konstigt. Jag fick jättebra hjälp när jag var på Paramedicin på Ljungby lasarett i samma ärende.

Ett tips är att verkligen ta till sig de råd de ger. Man kan inte fortsätta som vanligt och tro att ett bälte ska hjälpa. Det är så mkt vila som möjligt som gäller tyvärr.

Konstigt. Jag fick jättebra hjälp när jag var på Paramedicin på Ljungby lasarett i samma ärende.

Ett tips är att verkligen ta till sig de råd de ger. Man kan inte fortsätta som vanligt och tro att ett bälte ska hjälpa. Det är så mkt vila som möjligt som gäller tyvärr.

Med tanke på att ajg varker jobbade eller kunde rida så anser jag att jag vilade. Gick 15 min om dagen med hundarna och vattengympa en dag i veckan.

Som sagt jag tyckte inte något de "gjorde" hjälpte.

Det som gav mig mest stöd var faktisk en täckgjord till hästen. :) Riktigt bred och man kunde dra åt som tusan utan dumma kardborreband.

Jag är ganska övertygad om att snön förvärrar rejält, så gå inte utanför dörren innan någon plogat eller skottat åt dig.

Min foglossning som jag inte känt av sen förlossningen i maj kom tillbaks som ett brev på posten när första snön kom och jag knuffade barnvagnen till stallet. Inte på långa väger så illa som när jag var gravid men tillräckligt mycket för att störa mig...

Det är skottat där jag går;) Jsut nu rör jag mig inget pga sammandragningar. Så det enda jag gör är att mocka en box några gånger i veckan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 183
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 293
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar