fölar filiduttan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: fölar filiduttan?

duttis - nu tar du och kniper till 2006 :D !

Basta!

Ska du plågas så här länge kan du väl åtminstone få en som kommer på den fördelaktigaste sidan av årskiftet :p
 
Sv: fölar filiduttan?

Jag var två veckor över tiden innan jag föddes.. det funkade!

Frågan är varför de VILL vänta.

De vill väl ha nåt att göra på BB på nyår! =)
 
Sv: fölar filiduttan?

haha dom sätter igång mig kl 8.00 imorn... hehehe undra hur stor risk det är att jag klarar mig till 00.01 ;) ska bli spännande att se... tja kommer den nyårsafton ska vi ansöka om att den får gå med 2006orna ändå då det är dags.... har själv haft lite problem med att va född i december.... men nu är det ju snart slut på det hela... hur underbart som helst.... ohhhhhhhhhhhh...... tänk att krysta ikapp med raketerna på tolvslaget *skratt*
 
Sv: fölar filiduttan?

Hejja er :banana:

Då får mobben åka med till stugan så inväntar jag biipet där :D
Bipa mitt i natten om så skulle behövas ;)
 
Sv: fölar filiduttan?

Jag blev igångsatt flera gånger innan Mini behagade komma ut, så det kan dröja ändå. Till sist tog de hål på hinnorna och sa att nu SKA ungen ut. Det var på morgonen. Jag sa till läkaren att då måste hon ut idag, i morgon fyller svärmor år, och den ska hon inte behöva dela födelsedag med. Kl 23:35 fick vi ut den envisa ungen. Så du kan säkert klara dig över till 2006 om du bara vill.
 
Sv: fölar filiduttan?

Lycka till nu!!!

ja det där med att krysta ifatt till raketerna vore en upplevlese :rofl:
 
Sv: fölar filiduttan?

hahaha :rofl: är hinnorna hela fast vattnet gått? *noll koll* urk jag har verkligen ingen koll på igångsättning, berätta gärna hur jävligt det är.... hur det går till? Känns som om jag är helt oförberedd och har en miljon saker att läsa ikapp om....
 
Sv: fölar filiduttan?

Nu är det ju evigheter sen. Mini är 12 år nu. Jag gick så länge över tiden att jag blev inlagd på förlossningen till slut. De försökte sätta igång mig med dropp ett flertal gånger, men hon vägrade komma ut. Sen lossade man hinnorna från livmoderväggarna (det gjorde ont som fan), inte gav hon sig då heller. Till sist tog man hål på hinnorna och gav en tidsgräns. Behagar hon inte komma ut inom ett visst antal timmar så står det män i gröna rockar och väntar i operationssalen hotade man. Först då behagade hon komma ut.

Hon är fortfarande envis som en åsna.:crazy: :devil:

Lycka till. Om jag inte sagt det innan.
 
Sv: fölar filiduttan?

Tillägg, när hon väl kom ut 23:30 efter mycket jobb (klipp, sugklocka och annat du inte vill höra om just idag) så sa förlossningsläkaren coolt, "Ja, gott om tid innan midnatt, det sa jag ju!":rofl:
 
Sv: fölar filiduttan?

:rofl: hahahah


jag är rätt inställd på klipp, sugklocka osv för så har dom fått göra på min mor.... skit samma bara ungen kommer ut.... så tänker då jag nu *skratt*
 
Sv: fölar filiduttan?

Ojoj får kanske samma födelsdag som mig. Fast jag skulle tycka det va skönast för bebben att komma ut den 1/1-06 i stället.
Jag gick förövrigt med samma årskull som det år jag var fööd. Det va ok.
Fyller man år på nyårsafton är det lätt att ens födelsedag glöms bort i allt festande "senare" i livet.

Dina anhöriga får kanske göra som dom anhöriga till min mamma att dricka skumpan på BB och hänga ut den genom fönstret när sjuksyster/barnmorska kommer in. :D
 
Sv: fölar filiduttan?

"Nej. Det hoppas jag verkligen att du inte hoppas."

Varför inte?
Jag har själv fått höra förlossningsläkare yttra, vid komplikationer som kan bidra till förtidig förlossning, att om barnet kommer en månad för tidigt så är det inga problem.

Jag har bekanta som fått en månad för tidigt för att ungen velat ut och det har varit - inga problem.
Jag har bekanta som blivit snittade 2-4 veckor för tidigt - inga problem.

Jag har även haft bekanta som gått upp till tre veckor över tiden och det däremot verkar vara en mardröm...inte för barnet då.

Just den där sista månaden verkar urjävlig så jag skulle gärna slippa den.
 
Sv: fölar filiduttan?

Det finns en anledning till varför graviditeten är 9 månader och inte 8. Visst kan man numera klara för tidigt födda utan men, men varför önskar man sitt barn den extra risken och stressen pga sin egen bekvämlighet?

Problemet med igångsättning är vad jag vet (rätta mig om jag har fel) att själva förlossningen kan gå så fort när den väl kommer igång, att kvinnans kropp inte hinner med.
 
Sv: fölar filiduttan?

Snuffsan skrev:
Det finns en anledning till varför graviditeten är 9 månader och inte 8. Visst kan man numera klara för tidigt födda utan men, men varför önskar man sitt barn den extra risken och stressen pga sin egen bekvämlighet?

Kan inte annat än hålla med:bow: :bow: :bow:
 
Sv: fölar filiduttan?

Vet du jag tror mammor gräddar barn olika fort. Mina avelsston hade egna längder. En gick alltid 10 månader, en alltid nästan 12. Med lika färdiga föl !

Mina två har kommit ut helfärdiga med tre veckor kvar. Men jag var lika stor innan också som de som gått hela tiden ut....

Så har du tur är du en "snabbgräddare" ;) men viktigast är att bebin är färdig när den kommer :)
 
Sv: fölar filiduttan?

Jag tror också på den där gräddningsteorin.

För ett tag sedan valde de att snitta en bekant fyra veckor för tidigt för att hennes unge var så stor(det var annars en helt komplikationsfri grav). Barnet vägde 4,5kg fyra veckor för tidigt.
Kompisens första barn var också en jätte som valde att på egen hand komma ut några veckor för tidigt.

Jag hoppas evinnerligt att jag är en snabbgräddare!

I min släkt blir kvinnorna vattenballonger och går upp 20-25kg, den sista månaden är den värsta. En mardröm i mina ögon men efter att ha gluttat på denna sida förstår jag att det inte är helt ovanligt :eek: :eek: !

Sedan, givetvis skulle jag inte sätta min egen bekvämlighet före mitt barns hälsa men den erfarenheten jag har så har förlossningar fyra veckor för tidigt varit helt okomplicerat:) , barnen är ju relativt färdiga och livsdugliga då!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 916
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 717
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp