Föda med Vestubli

S

Scroll

Hej jag har fått vestubli och pratat med en barnmorska som rekomenderar glidmedel vid sex. Hon berättade också att hon inte hade några större erfarenheter av det.

Men nu har jag funderat kan det gå över?
När jag senare i livet ska skaffa barn komme rjag då att kunna föda naturlig väg eller är ett snitt bättre?

Någon med egna erfaranheter?
 
Sv: Föda med Vestubli

Jag har inte vestbulit, men vaginism (ständig slidkramp) och de flesta kvinnor med det blir iaf botade efter de fött barn.

Jag har alla symptom på vestbulit och var helt säker på att det var det jag hade, tills jag fick träffa en expert på Lundsuniversitetssjukhus.

I vilket fall så borde du prata med någon läkare som har erfarenhet av detta.
 
Sv: Föda med Vestubli

Men nu har jag funderat kan det gå över?

Ja, visst kan det gå över! Det har jag läst. Jag läste allt jag kunde hitta om vestibulit för några sedan, då jag själv höll på att utveckla det.

I mitt fall försvann det helt när jag och exet gjorde slut. Vi hade en påfrestande relation, så vestibuliten var nog min kropps sätt att protestera. Fast det förstod jag inte förrän efteråt.
 
Sv: Föda med Vestubli

Jag var också orolig inför min förlossning. Tänkte att om det gör djävulskt ont i normala fall. Hur ska det då kännas för mig?:eek:
Barnmorskan sa att jag förmodligen inte skulle ha mer ont än normalt eftersom smärtan över att tränga ut något där är ändå så stark.
Nu fick jag inte testa på det för jag blev akutsnittad. Men om det kan vara nån tröst för dig så blev det mycket bättre efter förlossningen. Trots att det blev snitt. Nu har jag nästan inte ont alls.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 144
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 075
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 837
Senast: MML
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 978
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp