Sv: foder
Vad skulle du köpa för foder , Om du skulle byta till ett billigare än royal canin 5 50kr säck
2 säckar i månaden med två stora hundar. Behöver vi ett något billigare foder. Men likvärdigt med royal canin adult 26 och junior 32
Otroligt individuellt. Jag har gett Carrier Premium, röd säck, länge och hundarna (svårfödda och normalfödda men aktiva) har varit jättefina. Kostar 369 kr/säck ungefär. Har använt deras kyckling och ris med (lila säck, kostar ungefär lika som den röda) med samma goda resultat.
Carrier Orginal, gul säck och kostar mindre än de ovan, smakar dock apa enligt hunden som 'äter allt' så den skulle jag inte rek, den innehåller vete med (ett felköp).
Doggy Professional Extra Aktiv fungerade utmärkt på min kräsna, svårfödda tik, och fungerar prima på pappas extremt kräsna svårfödda tik. Min kräsna, svårfödda hane ÄLSKADE det, men desvsärre klarade hans mage inte riktigt av det, så han fes satan på det. Hull och aptit utmärkt dock. Även Doggy Professional Extra har uppskattats, och fungerat till de lite mindre svårfödda. Hanen tålde dock inte det heller, fes illa men i övrigt fin.
Doggy Professional Extra skonsam tyckte de var mycket aptitligt och åt gärna, men lite för lite drag i det för att hålla hullet på det. Även maghunden tålde det dock.
Sportsmans Pride Power Formula tålde alla och fungerade bra, men upplevdes inte som lika smakligt.
Så, som du ser så föredrar jag och hundarna vetefria foder, men har hittat många bra, fungerande foder i den prisklass du efterfrågar. Du får kolla själv vilket som överensstämmer bäst med ditt RC du ger nu. För övrigt har jag inte gett RC till mina hundar så ingen erf, däremot gett RC till katt med gott resultat, och pappa gav RC till sin förra tik med gott resultat. (Nuvarande tik har ätit diverse av de dyra fodren, te x Nutro, innan de hittade rätt med Doggy Professional Extra Aktiv - som fick hunden att börja äta ordentligt)