Foder till 17 årigt fullblod?

Eliza

Trådstartare
Ska snart ta över ett 17 årigt fullblod som varit avställt sedan december, ska nu börja sätta igång honom lugnt men som många andra är han kanske lite svår i hullet.
Höt har jag på det klara men vad mer kan jag ge honom för att han ska hålla sitt hull?
Någon som har erfaraenhet av äldre fullblod?

Mvh/ Eliza
 
Sv: Foder till 17 årigt fullblod?

Vad är det för värden på höt?

Bra foder att komplettera svårfödda hästar med är i första hand favoriten lusern. Mumma för svårfödda hästar och när höt inte räcker till näringsmässigt. Har själv en svårfödd Fullblodsflicka som rids lätt motionsridning men ändå kräver ca 125 mj och en kvot på närmare 7. Andra foder som jag gillar hullmässigt är kornkross och Krafft Rehab. Krafft pluss grön gillar jag också när höt har katastrofvärden.

Men som sagt - grovfodret är ju avgörande vad man behöver ge i övrigt;)
 
Sv: Foder till 17 årigt fullblod?

Som sagt, värderna är avgörande, annars Lucern, Kraffft Pluss G-n, Betfor och bra motion. Har erfarenhet av tidigare löphästar och detta brukar inte vara fel. Lycka till
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 124
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 782
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp