Igår hade vi fölvisning hemma på gården och eftersom vi var hemma så visade vi alla fyra fölen (även hon som är 3 veckor för tidigt född, bra träning)!
Vår finaste unge är inne i en hiskelig växtfas och så överbygd bak att han knappt kan gå
Domaren lät nästan som han bad om ursäkt när han läste upp resultatet från bedömningen "ja han kommer att rätta till sig", "vi kan bara bedöma det vi ser idag", "jag vill förklara detta med överbygd så ni förstår poängen jag kommer läsa upp"
Så det blev vår "fölet-som-gud-glömde" som placerade sig bäst av våra ungar! De andra fölen fick så trevliga kommentaren "fint visad", "harmonisk" men denna
unge fick bara sina poäng och inget extra "lull-lull"
Alltså maken till humör!!!! När jag skulle fixa henne till visningen så hade jag henne först i grimma och grimskaft i stallgången men hon högg mig gång på gång så jag band upp henne i "cross-ties" - min instinkt sa mig att hon kommer inte säga flaska trots att hon aldrig varit bunden förut för hon är intelligent som få! Och jodå, hon stod som ett litet ljus men hennes ansiktsuttryck
har aldrig sett ett så surt nylle så var tvungen att ta en bild - om blickar kunde döda
Visningen var kaos och illbattningen skulle inte överhuvudtaget gå i band så det vara "bara" att släppa loss dem och så sprang mamman och ungen som idioter varv på varv på varv på varv trots tappra försök att bromsa dem.....Hon är fullständigt orädd och hela världen ska flytta sig för henne, helt obrydd var mamman är och de som inte lyder henne illa kvickt får snabbt veta det
Hennes mamma var också dryg som liten men hennes dotter är i kubik
Film på 3-veckor för tidigt ungen e Hip Hop född 6e juni
Film på hingst e Camaro M född 3e juli
Film på hingst e Balou du Rouet född 30e maj
Film på sto e Camaro M född 12e maj