Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snart dags för Julius första avmaskning, vad ska man räkna med att de väger 8 v gamla? 100kg?
Är inte det lite? Räknade att mina russföl vägde strax under 100 kg vid 8 v. Kanske väldigt smäckra halvblod, men himla dumt att ge för lite iaf!Ja, vi gav halvblodsfölen för 100 kg vid 8-10 veckor.
Är inte det lite? Räknade att mina russföl vägde strax under 100 kg vid 8 v. Kanske väldigt smäckra halvblod, men himla dumt att ge för lite iaf!
Uppskattade, men inte vägde va? Om jag räknar lite i underkant på viktökning per dag (enligt en studie på travhästar) hamnar ett föl som väger 50 kg när de föds på 125 kg vid 8 veckor. Och eftersom det inte är farligt att överdosera hade jag kört på iaf 150 kg första avmaskningen.Nja, standard vikt på ett nyfött halvblodsföl är kring 50 kg. Min lilla tös på snart 4 månader var nyss hos veterinären som uppskattade hennes vikt till 150 kg. Så 100 kg vid 2 månader räknas nog som rätt normalt.
Julius har grått pass i swb. Läste i någon annons på hästnet om en häst med gråa pass där det stog att typ att man fick vara med i öppna championat, eller liknande formulering minns inte exakt. Vad innebär det?
Det fanns något som hette Öppna Championatet förut men det finns inte längre.
Däremot så kan han kvala till det mesta annat än Breeders, typ Falsterbo och Elmia