Gud så vackerEn tjej i stallet fotade Nelly igår. Hon var en usel fotomodell, blev uttråkad och ville mest äta men det blev flera fina bilder ändå!
Visa bifogad fil 59082
Tycker hon har blivit så vuxen och fin i kroppen❤
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud så vackerEn tjej i stallet fotade Nelly igår. Hon var en usel fotomodell, blev uttråkad och ville mest äta men det blev flera fina bilder ändå!
Visa bifogad fil 59082
Tycker hon har blivit så vuxen och fin i kroppen❤
Ah smart!Platina hatar också blåst så fick tips om att ha luva på henne. Köpte en soundless eller vad de nu heter. Gör stor skillnad. Bryr sig knappt något om blåst längre så det måste ha varit något med att det ven i öronen eller nått.
Precis, det är mycket lättare om man vet vad man ska förhålla sig till!@MiniLi Lider med dig. Att ha konvalescent är inte särskilt muntert, i synnerhet inte när en inte vet vad som är fel heller. Hoppas på mer svar nästa besök!
Inget intresse är visat för Elli och även om hon bara legat på annons mindre än en vecka börjar jag mentalt förbereda mig på att hon blir kvar. Jag är verkligen typen som behöver ha en plan för alla möjligheter hela tiden. Hon verkar trivas himla bra på sitt kollo och jag hoppas kunna få lift dit och hälsa på henne i veckan.
Har hon stått på box tidigare?Om 1,5 veckor flyttar Strumpan till ett nytt stall och kommer stallas in på box med 2 kompisar i hagen på dagarna och med tillgång till bland annat ridhus och 2 utebanor. Vi kommer sakna vännerna på lösdriften men jag tror det kommer bli väldigt bra på det nya stället också.
Med anledning av att vi flyttar från lösdrift till box så har jag förlängt hennes planerade korta vila fram tills vi åker 30/10. Det har hänt mycket i hennes liv de senaste och det känns bättre att hon vilar ordentligt nu när hon går på lösdrift så kan hon få lite kortare vila senare i vinter om det skulle behövas om hon skulle bli alldeles för pigg.
Så hos oss händer det inte så mycket alls just nu, vi myser mest och äter godis
Har hon stått på box tidigare?
Suck, jag tycker det går så långsamt med Nellys läkning och är frustrerad över att inte veta vad som är fel. Har bokat ett nytt veterinärbesök i slutet av nästa vecka.
Hon blev bättre under de 10 dagarna hon fick metacam men nu känns det som att det står stilla. Hoon är dessutom tydligt smärtpåverkad när jag kollar hältan, blir riktigt tjurig i höger varv där hältan syns mest så jag tänker att det nog gör rejält ont.
Snacka om att växla. Jag var först jättepositiv, nu helt deppig
Hamnar väldigt lätt i samma känsla som vid förra skadan då det gick flera månader utan att något hände och det bara var liksom en evig besvikelse..
Hon är dessutom jättejobbig för att hon är så understimulerad. Beter sig som en bäver, tuggar sönder plankor i hagen och har dessutom börjat försöka bita/nafsa i mig titt som tätt. Brötig och jobbig. Men hon håller sig i skinnet på de flesta promenader så det är jag glad för!
Visa bifogad fil 59176
Tur hon är söt
Tack så snällt!Usch jag förstår dig och tycker så synd om er! Så jobbigt att inte veta!
Hon är väldigt fin!
Min häst trivdes inte alls på box efter att ha varit uppväxt på lösdrift. Blev stressad och olycklig. Jag är den som prioriterar min hästs behov före mina egna önskemål och krav Men är det många timmars utevistelse på det nya? Blir ju en viss omställning för hästen när den kunnat röra sig som den vill. Hoppas det går bättre för er.Hon är född på lösdrift men har stått på box de perioder hon har ridits hos uppfödaren sedan har dem gått ut på lösdriften igen när de inte ridits
En del hästar uppskattar ju att vara inne mer när de väl får chansen. Min häst har inte gått på lösdrift förut men varit ute väldigt mycket hos uppfödaren, tex bete dygnet runt lång period och överlag mkt utevistelse. Hos mig har hon varit jättetydlig med att hon vill in mer. Hon tröttnar på att sova ute i början av augusti och då står Hon vid grinden och ser olycklig ut om kvällarna. Likaså står hon och hänger och vill in på kvällen om hon tycker insläppet blir för sent. Då har hon ändå fri tillgång till mat i hagen så det är inte det som lockar inne..Min häst trivdes inte alls på box efter att ha varit uppväxt på lösdrift. Blev stressad och olycklig. Jag är den som prioriterar min hästs behov före mina egna önskemål och krav Men är det många timmars utevistelse på det nya? Blir ju en viss omställning för hästen när den kunnat röra sig som den vill. Hoppas det går bättre för er.
Ja hästar är likt oss individer. Bara att många väljer det som passar oss bäst och inte hästenEn del hästar uppskattar ju att vara inne mer när de väl får chansen. Min häst har inte gått på lösdrift förut men varit ute väldigt mycket hos uppfödaren, tex bete dygnet runt lång period och överlag mkt utevistelse. Hos mig har hon varit jättetydlig med att hon vill in mer. Hon tröttnar på att sova ute i början av augusti och då står Hon vid grinden och ser olycklig ut om kvällarna. Likaså står hon och hänger och vill in på kvällen om hon tycker insläppet blir för sent. Då har hon ändå fri tillgång till mat i hagen så det är inte det som lockar inne..
Kanske är för hon inte fick tillgång till att kunna gå in någonstans under sina långa period ute att hon nu uppskattar vara inne mer?! Mina hästar tycker inte det är roligt heller vara ute utan skydd men föredrar vara ute när dem kan gå in och ut som dem själva vill. Mest uppskattat under sommartidEn del hästar uppskattar ju att vara inne mer när de väl får chansen. Min häst har inte gått på lösdrift förut men varit ute väldigt mycket hos uppfödaren, tex bete dygnet runt lång period och överlag mkt utevistelse. Hos mig har hon varit jättetydlig med att hon vill in mer. Hon tröttnar på att sova ute i början av augusti och då står Hon vid grinden och ser olycklig ut om kvällarna. Likaså står hon och hänger och vill in på kvällen om hon tycker insläppet blir för sent. Då har hon ändå fri tillgång till mat i hagen så det är inte det som lockar inne..
Min häst trivdes inte alls på box efter att ha varit uppväxt på lösdrift. Blev stressad och olycklig. Jag är den som prioriterar min hästs behov före mina egna önskemål och krav Men är det många timmars utevistelse på det nya? Blir ju en viss omställning för hästen när den kunnat röra sig som den vill. Hoppas det går bättre för er.
Kommer hon vara ute många timmar under dagen ?Såklart omöjligt att veta om hon kommer trivas eller inte innan vi har flyttat och hon har fått landa. Jag hoppas hon kommer trivas iaf
Finns så mycket fina hingstar så är svårt att väljaIgår var det hoppträning igen för Noella. Var lite fjantig i början och ville stanna på ett litet kryss. Men sen gick det bättre och vi hoppade bana på 80-90 cm, högt för att vara mig!
Men Noella får mig att känna mig så trygg på hennes rygg, så jag tänker inte på hur höga hindrena är förrän efteråt!
Men dressyren är väll där jag känner mig mest hemma, även om det är kul att hoppa ibland.
I morgon blir det dressyrträning med den nya tränaren, bara ridit någon gång innan för henne med Noella. Hon hjälper oss att finslipa detaljer inför tävling. Eftersom hon är domare vet hon vad vi behöver förbättra inför nästa start.
Börjar bli lite sugen på att betäcka henne, men väntar nog någon säsong till. Har ju lovat tjejen som tävlar henne att få fortsätta nästa år också.
Men man kan ju kolla in hingstar för det, mitt stora nöje just nu!