Geisli är så trygg i sig själv, väldigt olik min andra. Igår red vi ut utan ledare för andra gången, min mamma ledde den andra hästen. När vi passerade hästar på bägge sidorna och fick bilmöte hoppade jag av, även om jag tror att det hade gått bra. När det kom en lös hund springandes hoppade jag av och så bytte vi hästar, är det någon som skulle fly eller sparka är det stoet. Den sprang runt Geisli och han gjorde ingenting.
I skogen var det lite blött och på vissa ställen mycket grenar, plus att det var ganska mörkt. Så när han ville gå runt en vattenpöl och gick rätt in i en grenhög hoppade jag av, främst för att det var en del låga grenar däromkring. Satt upp lite senare och lyste med mobilen för att se stigen, tror att han uppskattade att se den. Sen travade vi lite på en grusväg, inte lång för han var trött. Jag är väldigt nöjd med hur han uppförde sig även om han inte hade optimala förutsättningar.
Hur ofta rider/ tränar ni era?
I skogen var det lite blött och på vissa ställen mycket grenar, plus att det var ganska mörkt. Så när han ville gå runt en vattenpöl och gick rätt in i en grenhög hoppade jag av, främst för att det var en del låga grenar däromkring. Satt upp lite senare och lyste med mobilen för att se stigen, tror att han uppskattade att se den. Sen travade vi lite på en grusväg, inte lång för han var trött. Jag är väldigt nöjd med hur han uppförde sig även om han inte hade optimala förutsättningar.
Hur ofta rider/ tränar ni era?