Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är verkligen kalasfin!!Idag lyckades jag ta en bild på Unik som verkligen fångar hans blick och personlighet!
Tack!Han är verkligen kalasfin!!
Ja, han ser ganska så vuxen ut. Tills han står bredvid någon av de vuxna hästarna.
Då får man väl säga grattis! Men jag förstår att det är blandade känslor..Gullungen... Han är förhoppningsvis såld här framöver, med blandade känslor från mitt håll så klart. Jag är dock övertygad om att han kommer göra sin nya matte jättelycklig. Jag har fått väldigt mycket fin respons på honom, ett kvitto på vilken trevlig liten kille han är.
Tack! Inget är klart förrän det är klart dock, så vågar inte ta ut nåt i förskott, han ska besiktigas och kastreras innan leverans. Jag känner mig mest stolt eftersom det är min första uppfödning och han är så trevlig, men visst blir det vemodigt att se honom åka...Då får man väl säga grattis! Men jag förstår att det är blandade känslor..
Buhu, så var pappren skrivna på min lille bebis. Besiktning och kastrering återstår när vädret tillåter det. Han kommer få det kalasbra, hela familjen stod och kramade och pussade på honom idag och Anton såg alldeles förtjust ut över att stå i centrum, mamma upp i dagen. Att en främmande människa tog över grimskaftet var inga problem, men han tittade storögt på mig när jag lämnade över honom för fotografering, ungefär som att han tänkte "matte, ska inte du vara med på det här också, ska jag stå här själv?".
Japp, stämmer; fick en unge i år undan ett annat sto som också är såld (hingstföl). Sen är Antons mamma ombetäckt i år med Touchdown, så förhoppningsvis får han ett syskon nästa vår (och ja, jag vill _väldigt_ gärna ha ett stoföl ).Motigt, men visst har du gjort en ny i år? Är planen att behålla ev sto?
Vi var in till kliniken igår iom att hälta och feber varierat lite mer än vad min bekvämlighet tillåtit efter sparken. Svullnaden tog god tid på sig att gå ner. Spännande att åka första gången uppbunden med henne, sedan sederad på hemvägen efter röntgen och hovis 2 h senare. Men inget fel på henne! Mycket snäll hela dagen, nu långledigt i hagen utan någon som helst inblandning med transporten, sprutor, blyförkläden eller annat otyg.
Usch och fy, håller tummarna! Står själv med en halvkrasslig unge och det skär i hjärtatMin lille kille står på Evidensia i Helsingborg nu
Kom ut till betet sent igår kväll och båda ögonen var rejält svullna och gojsiga, hämtade hem honom och kompisen tidigt imorse och tog ut veterinär, som rekommenderade att åka upp.
Väl på plats togs han emot akut och det konstaterades sår på båda hornhinnorna, de har tagit bakt. prov, satt kateter i bägge ögonen, och avvaktar svar på proverna på måndag, fram till dess får han smärtstillande och bredspektrum antibiotika varannan timme.
Gjorde ont i hjärtat att se hur smärtpåverkad han var innan vi kom upp
Men han skötte sig så himla fint
Gick rakt upp på släpet, åkte fint, lugn och sansad på plats och veterinären tyckte han verkade cool i skallen.
Hittills inga svar på hur det kan ha uppkommit..
Någon med erfarenhet av ögonskador?
Men stackars liten..Min lille kille står på Evidensia i Helsingborg nu
Kom ut till betet sent igår kväll och båda ögonen var rejält svullna och gojsiga, hämtade hem honom och kompisen tidigt imorse och tog ut veterinär, som rekommenderade att åka upp.
Väl på plats togs han emot akut och det konstaterades sår på båda hornhinnorna, de har tagit bakt. prov, satt kateter i bägge ögonen, och avvaktar svar på proverna på måndag, fram till dess får han smärtstillande och bredspektrum antibiotika varannan timme.
Gjorde ont i hjärtat att se hur smärtpåverkad han var innan vi kom upp
Men han skötte sig så himla fint
Gick rakt upp på släpet, åkte fint, lugn och sansad på plats och veterinären tyckte han verkade cool i skallen.
Hittills inga svar på hur det kan ha uppkommit..
Någon med erfarenhet av ögonskador?
Usch och fy, håller tummarna! Står själv med en halvkrasslig unge och det skär i hjärtat