Nytagen bild på Anton. Han är sin mamma upp i dagen. Han tar sig ändå hullmässigt, tror att pälssättning i kombination med flytt och att han växt mycket har gjort att han haft svårt att hålla vikten, mat av god kvalitet har det inte varit brist på.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni med hingstungar förra året..
När kom kulorna ner på era? Anton har en kula men den andra gömmer sig. Ibland kan man skymta den långt uppe men har hittills inte sett bägge nere. Han är 11 månader nu. Frågade min veterinär igår som sa att de brukar vara nere vid det här laget. Nu är det 2 år kvar innan kastration för Antons del men det blir rätt mycket dyrare om man gör det liggande på klinik, eller?
Kan ju erkänna att jag inte brukar gå runt och klämma min på pungen ( )så ofta men jag tror nog det löser sig. På kompisarna ser man tydligt bägge kulorna men min är ju fortfarande yngst så det är kanske inte så konstigt.Frågade min veterinär också, hon sa att det inte var så mycket att oroa sig för,
"när man sederar dem så släpper de ner dem ytterliggare en liten bit så man kan locka fram dem och knipsa av"
Min var sen med att släppa ner sina. den ena är tydlig nu och den andra sitter högre upp och lurar.
Kan ju erkänna att jag inte brukar gå runt och klämma min på pungen ( )så ofta men jag tror nog det löser sig. På kompisarna ser man tydligt bägge kulorna men min är ju fortfarande yngst så det är kanske inte så konstigt.
Försöker man klämma åker de dessutom hiss upp till högsta våningen och försvinner helt.
(Har jag hört )
Min hade båda nere när han var 6 månader. Dumt av honom, snipp snipp.
Precis så kände jag också. Det var perfekt vädermässigt då vi gjorde det. Har en känsla av att Unik hade varit jättejobbig som hingst...Är lite avis, min ska kastreras så fort det blir svalare till hösten, har varken tid, lust eller energi att handskas med en hingst
Precis så kände jag också. Det var perfekt vädermässigt då vi gjorde det. Har en känsla av att Unik hade varit jättejobbig som hingst...
Just det, det var din söta som var efter honom! Hon ser jättefin ut! Är hon okomplicerad och så? Fick nämligen höra idag att han brukar lämna avkommor med hett temperament men det är inget jag hört innan så blev lite konfunderad...@Fritidsryttare , min är efter Canterbury. Har jättetrevligt temperament nu. Var i början lite rädd om sig men är nu väldigt social och trevlig att hantera. Dessutom tycker jag att den kommit upp i fronten mer än mamman sas. Rör sig ok, dock lite sämre just nu vilket beror på att hon växer misstänker jag. Ett par veckor sedan men laddade över den i förra veckan. Hon har väldigt härliga ögon min lilla, tycker jag.
Någon ljög för dig,både han själv och avkommerna är genomgående jätte trevliga.Just det, det var din söta som var efter honom! Hon ser jättefin ut! Är hon okomplicerad och så? Fick nämligen höra idag att han brukar lämna avkommor med hett temperament men det är inget jag hört innan så blev lite konfunderad...
Nä alltså jag vet att man inte ska tro på vad folk säger och jag har också bara hört positivt om honom innan men det är klart man får griller i huvudet när nån säger att man ska passa sig för en specifik hingst för att avkommorna blir heta... Men då ska jag följa magkänslan och den är positiv!Någon ljög för dig,både han själv och avkommerna är genomgående jätte trevliga.
Vill du veta mer så ring ägaren,hon är 100% ärlig med allt som gäller honom o hans avkommer.
Det var skönt att höra! Då ska jag förtränga kommentaren jag fick i morse. Jag tycker hon är ursöt, tror jag kommenterat det innan också. Den hingsten + mitt sto kommer definitivt bli så bajsbrunt som det kan bli, utan tecken.Jag har ju inget att jämföra/relatera till men tycker nog att hon är trevlig att hantera och så vidare. Hade ju lite problem med att ta hovarna men nu är hon jättesnäll. Leds in själv och även ut , ofta sist. Alltså att jag tar ut dom stora tanterna och sedan går och hämtar lilla Rutan.
Gått någon enstaka promenad osv själva och det har fungerat med. Tagit in i stallet själv och borstat och myst men jag grejar inte så mycket men tycker liksom det allmäna fungerar super.
Vad roligt att du tycker hon är söt, det tycker jag med även om hon är väldigt brun..