Tack för era tröstande ord.
Jag hoppas lillfisen växer på sig. Tror han ligger runt 142 kanske...max!
Jag mätte min SWB-unge och han var 141 i manke och 144 över rumpan i förra veckan - så din är inte minst fast min är född rätt så sent
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för era tröstande ord.
Jag hoppas lillfisen växer på sig. Tror han ligger runt 142 kanske...max!
Min är ju kastrerad så här vrålas inget..Smugge är en stor och ståtlig hingst enligt honom själv. Finns ingen finare tydligen och han ska ha alla ston. Vrålar och håller på. Han är inte ens fylld ett år!
Någon mer som har en likadan?
Kan ju vara precis det som behövs annars tänker jag, ett brunstigt sto i vattnet, tror han traskar ner hellre än gärna då...Mini vrålar inte hellre, men han har börjat visa interesse för brudarna.... Nosar i deras bajs och släpper ut snoppen om de kommer nära.
Förhoppningsvis åker han och en av kompisarna på bete nu inom en vecka, så nu passar jag på att hantera honom lite extra innan dess.
I går åkte vi med honom och shettiskompisen till ett litet vatten vid en skogsdunge, och promenerade i skogen med dom. Tanken var även att de skulle få bada, men Mini vägrade gå ut i vattnet även om jag och shettisen stod i vattnet och lockade med krafftfoder.
Får nog prova med hans mamma som draghjälp nästa gång, men hon brunstar just nu så det kändes lite riskfylld att ha med henne.
I övrigt var Mini jätteduktig, han klev på transporten på under en minut och gick som en präst på promenaden.
Kan ju vara precis det som behövs annars tänker jag, ett brunstigt sto i vattnet, tror han traskar ner hellre än gärna då...
Kan era stora sluta se så vuxna ut redan? Det får mig ju nästan att tro att min är ett får.Min lille drutt fyller 1 år idag, firade med att mäta honom och (försöka) ta bilder, bita på grimskaftet var betydligt mycket roligare än att stå still...
Nu är han 157,5 cm hög, tycker han växer ganska jämt för tillfället och är trevlig att titta på, men det lär väl ändras
I helgen fick han löshoppa lite och tyckte det var superkul, rev bommen en gång, tvärstannade, vände tillbaka och stampade på bommen!? Han blev förbannad antar jag... lite humör är där allt i honom.
Hade proffsfotograf med mig, men den stackars karlen är hästrädd så det blev tyvärr inga bra bilder, får träna honom bättre...
Kan era stora sluta se så vuxna ut redan? Det får mig ju nästan att tro att min är ett får.
@sorbifolia
Hon heter Fairytale of Tomorrow e. Toyboy EC ue Chapman. Just nu är hon i blåbasen men kommer flyttas till ASVH där hon hör hemma
Redan fått ok från dem via telefon Hon kommer få grå papper men var självklart hon skulle registreras i ASVH. Så allt är inskickat Men jag får betala licensen för hingsten då. Men värt det för hon inte ska stå som korsningshäst med denna stamVar beredd på att ASVH kan neka att tilläggsregistrera henne, det har hänt andra hästar som registrerats som din.
Jättekul att hon har Lambo till farfar, jag har ju en Lamboflicka som jag tycker är fantastisk