Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
12961451_1403211003037907_5982336107665422472_n.jpg
Idag åkte Anton ut på bete med de andra grabbarna och ja vad ska man säga, snällare unge hade jag aldrig kunnat få, han är lika snäll - om inte snällare, än sin mamma och hon är den mest okomplicerade häst jag har haft och jag har haft ett gäng.

När jag kom såg jag tre hästar, en i täten och två andra bakom, vem är det om inte lille Anton som gick först? Tydligen var han så snäll så de hade använt honom som draglok till de andra, så han hade gått några vändor mellan stallet och hagen.

De skulle åka i par ner till betet i lastbilen och den första fölisen gick på medan kompisen trilskade. Det var bara att plocka fram Anton, han gick rätt på fast han aldrig sett en lastbil. När vi kom fram så maskade jag honom i bilen utan problem och sen var det bara att släppa. Han tog några varv runt hagen med polaren men när vi kom med nästa gäng så stod de två och betade. Sammanfattningsvis kan jag bara säga att jag är så nöjd med honom. :heart

Om nån undrar över det tidiga betessläppet så har de en stor hösilagebale också som de kan äta av men tror inte de är så sugna på den med allt gräs som växer.

Min lillttjej verkar läka ihop snabbt som tur är. Kanske att det blir nåt ärr men ingenting värre. Längtar dock efter att plocka hem henne till betet så jag kan börja hålla på mer med henne mer och där det är rejäla staket som hon knappast lär lyckas fastna i även om hon halkar in i dom när hon rejsar. Hon har fortfarande låååånga ben så balansen är lite sådär, klumpehästen:crazy:
Får se om hon får gå med "gammeltanterna" eller om det blir några beteshästar i hennes ålder.

Här har vi äntligen börjat betestillvänjingen. :love: Mini är så duktig, han kan gå själv i grähagen utan att se sina kompisar, och han är helt lugn, ropar inte ens på dom.

13051482_606677449484010_1077103063215888012_n.jpg

Dom har dessutom fått en ny liten polare, en Connemara/Oldenburgare blandis född i augusti. Ska försöka ta lite kort på hela gänget snart, men just nu ser dom lite raggiga ut fortfarande, så hoppast att sommarpälsen ska komma fram snart... De fäller åtm massor! :p

Här har vi äntligen börjat betestillvänjingen. :love: Mini är så duktig, han kan gå själv i grähagen utan att se sina kompisar, och han är helt lugn, ropar inte ens på dom.

13051482_606677449484010_1077103063215888012_n.jpg

Dom har dessutom fått en ny liten polare, en Connemara/Oldenburgare blandis född i augusti. Ska försöka ta lite kort på hela gänget snart, men just nu ser dom lite raggiga ut fortfarande, så hoppast att sommarpälsen ska komma fram snart... De fäller åtm massor! :p
Vad fin han är, fint tecknad med och härlig färg! Blir han brun eller var det skimmelmamma på den och han skimmlar av? Vilket grönt gräs dessutom..Härligt!!!

Vad fin han är, fint tecknad med och härlig färg! Blir han brun eller var det skimmelmamma på den och han skimmlar av? Vilket grönt gräs dessutom..Härligt!!!

Tack! Han kommer bli brun, båda hans föreldrar är mörkbruna. Det roligaste är att han har nästinntill precis samma teckningar som sin mamma, bara lite större. :love:

Jag har gått och plockat grimmor på betet. Alla utom en hade slängt av sig dem.:grin: De börjar leka mer och mer nu och göra upp om inbördes rangordning, alla utom min vill säga. Han står där som tjuren Ferdinand och vill äta eller nåt... Vet inte om det beror på att han är yngst men han har varit så extremt snäll och lugn ända sen han föddes, nästan så man börjar fundera på om det är fel på honom när alla andra rusar runt som dårar..

Är det stoets "fel" så blir det att lägga Jazz x raketbränsle på henne i framtiden för att få lite energi i dem...:D Vet inte hurdana avkommor hingsten brukar lämna?

12998578_10153818706041263_6172051151106340051_n.jpg

Min "lille" växer så det knakar, numera 154 cm, och nu har båda kulorna trillat ner.. han börjar dessutom komma på att han faktiskt är hingst och vevar lite med frambenen när han blir för exalterad, men tar en tillsägelse oerhört bra även om han snörper ihop mulen och tjurar lite :D
Ridbanan är precis bredvid hans hage och så fort grannarna rider sina ponnyer springer han längs med och busar.. stör inte alls :angel:

Nu är det bara några veckor kvar tills han blir storebror, och åker på bete.. känns sjukt att tiden gått så fort!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 519
Senast: thoora
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
564
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama