Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer min senast tagna bild på småttisarna, Mini t.h. i bilden (bakom granen):

11312885_591132201038535_968508922167886936_o.jpg

Jag har inte ens nån nytagen bild på Anton, dels så står han alltid bland en hel flock med rumpor och äter och sen är hagen så tråkig. Han ser ut som ett lurvigt pälsmonster och det verkar som att han trivs med sina nyfunna kamrater.

Jag tror att de har flyttat ut stofölen för de var mycket färre idag än de varit innan. Han går mig typ till nyckelbenen, och jag är 164, snart har han vuxit om min unghäst. Han är 9 månader nästan precis här i dagarna.:)

Idag har Unik varit på en promenad och ätit godis på rampen till transporten. Häromdagen lösgalopperade vi över lite bommar vi på ridbanan, det tyckte Unik var störtlöjligt och seglade glatt över grinden och ut från ridbanan istället. :nailbiting: Den är 1. 10 m.. Hoppgener var det ja.. Matte stod snopet kvar.. :o Hopphästen återfanns i trädgården där han stod och såg lite förvirrad ut.
Jag mätte honom idag till 144 cm.
I3576850W676H380V20160323T164845Z.jpeg

Hopphästen med lekfarbror i bakgrunden.

Vad jag tycker det är skönt att era inte är så jättestora om man jämför med Texas. han mättes till 138 cm härförleden och han är ju född i Juli så han blir nog inte så särskilt liten.

Haha, @Emiro - jag löshoppar aldrig mina hästar utomhus av den anledning - dom brukar inte skilja så noggrant på hinder och staket! Men man skulle ju tro att det gick bra att låta en liten åring springa över några bommar..... :rofl: :laugh:

Jag undrar/hoppast at Mini är i en växtfas just nu, för han ligger jättemycket jämfört med vad han brukar.

Tog in honom ensam i stallet i dag och det gick super, härligt att han inte fått samma separationsångest som sin mamma. :love: Tänkte börja promenera lite med honom med, nu är det förhoppningsvis mindre än två månader tills han åker på bete, så det kan ju vara bra att göra lite såna grejer medans jag har honom hemma. :)

Vad jag tycker det är skönt att era inte är så jättestora om man jämför med Texas. han mättes till 138 cm härförleden och han är ju född i Juli så han blir nog inte så särskilt liten.
Anton ser ut som en bebis och är väldigt ranglig och tanig fortfarande. Han är avmaskad och så enligt konstens alla regler och står nu och äter kosse-hösilage dagarna i ända och förhoppningsvis växer han ikapp sina tjocka kompisar framöver. Men nä, han är iaf verkligen inte stor och ser inte speciellt vacker ut för tillfället heller. Mamma brukar trösta mig med att de fulaste ankungarna ofta växer upp och blir vackra svanar som vuxna. :p Får försöka ta en bild när de kommer ut på betet framöver.

Drutten har blivit tokig i bollar och pinnar... Är han i hagen och inte står i vindskyddet och trycker i sig mat, så står han antingen med sin boll eller en pinne i munnen och leker.
Springa jättefort med dem i munnen är också kul. Ibland undrar jag inte om det är lite retriever i honom :angel:

Efter att ha löshoppat med treåringen idag passade jag på att lastträna honom också när släpet ändå var kopplat, rakt upp i släpet som ingenting. Han är verkligen snäll, även om han har en del skit för sig emellanåt och har börjat inse att han är hingst.

Min har fått lite röta så nu är det hovvård på agendan. Ganska bra ändå, då får jag tummen ur att träna lite med henne. Står snällt uppbunden och njuter av att bli avskalad, fortsätter vara ett A-barn med hovslagaren och är således lätt att mecka med hovarna. Mätt till 124-125 i manken i veckan och betydligt högre bak, ser hemsk ut. :D

2el4isy.jpg

Min har fått lite röta så nu är det hovvård på agendan. Ganska bra ändå, då får jag tummen ur att träna lite med henne. Står snällt uppbunden och njuter av att bli avskalad, fortsätter vara ett A-barn med hovslagaren och är således lätt att mecka med hovarna. Mätt till 124-125 i manken i veckan och betydligt högre bak, ser hemsk ut. :D

2el4isy.jpg

Min hade lite röta också, ett par omgångar med tjära så gick det snabbt över :)

12916097_1394647343894273_1266944893302860775_o.jpg
Fruktansvärd bild på en oborstad och ruggig Anton men idag fick han verkligen många guldstjärnor. Han betedde sig ju inte alls bra när han verkades senast innan han åkte från lösdriften och jag fick verkligen skämmas. Var därför väldigt orolig för hur han skulle bete sig idag när vanliga hovisen skulle komma. Hämtade ner honom till ett stall där han aldrig varit, med massor av maskiner, hästar och annat att titta på. Och han stod som ett ljus hela tiden! Mattes pluttunge.:love: När jag ledde tillbaka honom började en bonde köra med en ringvält precis bredvid (nödvändigt kan tyckas när man kommer gåendes med en åring..) men han brydde sig inte om det heller. Idag är jag en väldigt stolt uppfödare.:)

Suck, min lilltjej har fastnat i staketet och fått rätt fula sår på bakbenen. Inget som behöver sys men hon tyckte väldigt synd om sig själv när jag försökte tvätta rent. Hoppas det läker bra bara så man inte behöver vara där och peta för mycket. Hon är så snäll så hon skulle aldrig komma på tanken att sparka efter en men hon är såpass känslig så det känns som att det finns risk för att hon blir rädd om benen om det gör ont när man tar i henne.

Suck, min lilltjej har fastnat i staketet och fått rätt fula sår på bakbenen. Inget som behöver sys men hon tyckte väldigt synd om sig själv när jag försökte tvätta rent. Hoppas det läker bra bara så man inte behöver vara där och peta för mycket. Hon är så snäll så hon skulle aldrig komma på tanken att sparka efter en men hon är såpass känslig så det känns som att det finns risk för att hon blir rädd om benen om det gör ont när man tar i henne.
Trist när de skadar sig, man vill ju helst slippa den typen av hantering så mycket som möjligt som du skriver. Hoppas det läker fort!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 519
Senast: thoora
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
564
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama