Nu är min mätt, 116 cm över manken och 121 över rumpan. Marknadsförd som stor D, måtte hon bli det annars har vi problem
När är hon född?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är min mätt, 116 cm över manken och 121 över rumpan. Marknadsförd som stor D, måtte hon bli det annars har vi problem
Hur gör ni när ni vänjer av?
Mina hingstföl går i en flock med sina mammor och några redan avvanda föl. Mammorna kommer att flyttas ur flocken och fölen kommer bli kvar i samma flock på samma lösdrift. Mammorna har redan nu börjat vänja av pojkarna genom att gå över i en annan del av hagen dit gossarna inte vågar gå
Kommer dina föl gå med endast föl när alla är avvända, eller kommer det vara andra vuxna hästar i flocken?
Det kommer bli tre hingstföl som ska gå på min lösdrift från januari, men jag skulle vilja ha en äldre häst ihop med dom främst för trygghetens skull. Min granne har två dräktiga ston, men hon vill inte ha dom med småttisarna. Jag håller på att sälja min valack nu, så då har jag inga lämpliga hästar själva.... Jag kan få dit en 1-årig hingst, en lugn och snäll arabblanding - tror ni att det skulle vara tillräcklickt som "mentalt stöd" för de små, eller borde jag få tag på en äldre individ?
Hur gör ni när ni vänjer av?
Märker att många väljer att avvänja fölen vid 6 mån, är det av nödvändiga skäl såsom med stallplats eller något, eller är det bara så ni har bestämt det? Bara ren nyfikenhet, roligt att höra hur andra gör med sina föl Själv så försöker vi låta våra gå kvar så länge som möjligt, gärna fram tills nästa föl kommer