Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om era som är så mycket äldre är 130 så är Anton definitivt mindre, 120-125 kanske? Han har ju en större stam att brås på och mamman är stor, men har "hört" att de förstfödda kan bli mindre. Ingen aning om det stämmer?
min hingst är 5.5 månad han är 130 cm.pappa 148, mamma 155cm.Hur stora är era föl nu? Och hur gamla?
Jag tror Smugglaren börjar närma sig 140 cm nu och han är 5 månader.
Jag är SÅ nögd med min fölgrind/-slussa, som gör att fölisarna kan gå ut i gräshagen brevid lösdriften utan att stona följer med! Den är inte helt klar än, men Mini har fattat principen och springer ut på en gång när jag öppnar åt honom.
Skönt att han själv tycker det är okej att gå iväg från mammahäst - oftast går han och betar i ett hörn där dom inte kan se varandra.
(Anledningen att stona inte får gå i gräshagen är att de skulle äta upp allt gräs på en vecka och trampa upp hagen ganska snabbt, ifall någon undrar...)
Smart! Det är samma princip som med en foal creep då? Måste gynna avvänjningen något enormt.
Stackars Indra verkar inte riktigt trivas på lösdriften så tänker testa att ta in henne. Hennes föl är nu 5 månader och jag tänkte prova att ha honom i boxen bredvid på natten och tillsammans på dagen. Tycker en box är för liten att ha dem i tillsammans. Vad tror ni om det?
Så gör jag med Drutten, går tillsammans med mamma på dagen, men får gå in i egen box bredvid hennes på kvällen och sova själv.
Vid morgonfodringen får han gå in till mamma och dia lite, men är redan väldigt ointresserad av det.
Fölpelletsen och små morotsbitar är godare, hösilaget äter han också med god aptit.
Han är nästan exakt 5,5 månad nu.
Mammahäst tycker det är vääldigt skönt med lite egentid, han börjar bli en liten ligist... Så snart han är helt avvand ska han få en kompis och gå på lösdrift istället
Hur stora är era föl nu? Och hur gamla?
Jag tror Smugglaren börjar närma sig 140 cm nu och han är 5 månader.