Ehum, rapport på min 2åring som typ bara bytt hage lite fram och tillbaka... Sedan sist så har Räka på pappret blivit 2 år och jag har konstaterat att Räka anses vara bland de mest lätthanterade av ungpojkarna i flocken att hantera ifrån stallpersonalen
, så när annan yngling är sjuk/skadad är det Räka som fått gå med in som ledhjälp då han med säkerhet är ledvan, van att gå ifrån flocken och kan vara ensam. När han går att fånga för annan person än matte dvs, är inte riktigt någon säkerhet på det även om han är som klister på mig
Men han blir hela tiden bättre, igår var stallkamrat som är främmande person för Räka ut i hagen istället för mig och då både kom han på inkallning till henne (första gången annan än jag provade att kalla in honom) och hon kunde kleta på medel på ett sår. Stor sak för feg Räkhäst
Iallafall: att Räka är skötsam lillplutt har gjort att han gått på litet bete med 1åring som varit sjuk ett tag. I slutet började Räka bli lite tuff på åringen, det märks att Räka's självförtroende har vuxit, när han släpptes ut med flocken igen så har han börjat kaxa upp sig en del och sätter ner foten emot andra. Bra för honom!
Gänget Räka tidigare mest valde att hänga med är uppsplittrat lite, men Räka verka ha en ny bästa vän i en 1åring och håller sig till mer lågmälda 2åringar.
Räka's nya favoritbuddy, för 1åringar är ändå bäst tydligen.
Jag håller hårt på att han bara är ett litet föl fortfarande