@hovtassfot jag tänker att man får ge dem tid med ensamträningen och detta med att folk kommer och går. Jag flyttade till ett lite större stall då jag anade problem med detta och inte kunde stå med en häst som är helt bunden till en av de totalt tre hästarna i det första stallet. I det större stallet har hon fått vänja sig vid att hästar, folk, barn och hundar rör sig lite oplanerat och fritt. Men hon är fortfarande flockbunden men inte till en specifik häst. På körkursen var vi en del i skogen och band upp hästarna som inte jobbades. När en häst lämnade blev min väldigt upprörd trots att 2-3 hästar fanns kvar hos henne. Då fick jag distrahera genom att gå, gå och gå tills hon lugnade sig. Hon är ju klockren med många saker, lättlärd och orädd. Så detta är liksom vår tuffaste bit tror jag, när det kommer till hennes utbildning som kör- och ridhäst. Vi får träna, träna träna. Det märks att vissa hästar måste ha mer koll på allting, då får man hjälpa dem att lära sig att slappna av. Hur man gör det är såklart individanpassat.
Vi åker också på bete i sommar till troligtvis blandad flock med unghästar och någon äldre häst beroende på hur de satt ihop flocken. Ska bli superskönt! Nu har hon bara en hagkompis och känns ganska uttråkad med mycket överskottsenergi så jag tror det blir toppen med bete, stora hagar och flera kompisar.
Vi åker också på bete i sommar till troligtvis blandad flock med unghästar och någon äldre häst beroende på hur de satt ihop flocken. Ska bli superskönt! Nu har hon bara en hagkompis och känns ganska uttråkad med mycket överskottsenergi så jag tror det blir toppen med bete, stora hagar och flera kompisar.