Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är den vita Sleipner aka "don vito corleone" som styr i hagen och han vakar över Dunder nästan hela tiden han är 28 år tror jag, men tar sig tid att busa med lillskiten
Ingen ger Sleipner motstånd, men Dunder får gärna busa. Bättre ledarhäst får man leta efter
Åh va roligt! Är ni ute och kör? Jag ska köra in jag med, men måste köpa sele först. Vi har haft kass underlag här med, men nu börjar det bli bra! Paddocken är också upptinad och bör gå att användas snart.Härligt att du hittade något som fungerar =) Här kastade vi in lillskruttan till syrrans gamle 24-åriga valack och mitt 19-åriga sto som gått tillsammans sedan 2006, båda två varmblodstravare. Nog fick lillan veta att hon levde då hon var extremt bossig i sin gamla stoflock där mamman gick och visade inte en millimeter av underlägsenhet vilket gjorde valacken vansinnig rent ut sagt. Dock såg det bara hemskt ut när han kastade sig emot henne med öppen mun men bet aldrig till men jag var fundersam första dagen om de skulle ta sig till henne då hon vandrade omkring vid lösdriften istället för att följa med ner i större delen av hagen. Flera gånger gick valacken upp igen och "dängde upp" henne då hon fortfarande inte visade sig lägre i rang men helt plötsligt så kom han upp och gjorde en volt runt henne och tog med henne ner till balen så hon fick äta, antar att hon gav signaler att han var bossen, efter det har det bara fungerat bra i våran flock. T.om mitt sto som gjorde allt för att visa att hon INTE tyckte att den lilla skulle vara i närheten av henne är nu en bra fostrare. Dom är hård med rättvis emot henne :-) vilket behövs för det där kommer bli ett stycke tuff travare... och hon har t.om fått de gamla krakarna att vakna till liv när hon kör sin rejs genom hagen!
Otroligt fascinerande att se hur hästar fungerar som.
Vi har tyvärr fått det väldigt halt men hon är ute 1 gång i veckan bakom tryckvagnen med huvudlag och sele, har introducerat en slaggjord på rumpan sist som hon inte brydde sig ett smack om. Vill ha lite bättre underlag så jag kan börja tömköra.
Åh va roligt! Är ni ute och kör? Jag ska köra in jag med, men måste köpa sele först. Vi har haft kass underlag här med, men nu börjar det bli bra! Paddocken är också upptinad och bör gå att användas snart.
Måste bara dela den här bilden från ägaren, tre nyfikna ligister lever lösdriftsliv Hollies lillebror i mitten sedan blev dom fyra med lilla russet.
Vad fin hon är i kroppenMin lilla loppa fotad 7 februari.
Min lilla loppa fotad 7 februari.
Såå fin hon är. Håller med axel om att hon är fin i kroppen. Jag kommer inte ihåg stammen?
Mamma är new forest från Holland och pappa är Canterbury 1226. Tack för fina orden om henne. Mitt första föl och mamman är min första häst ( hmm ponny )
Zuzzi leasar en travhäst...Kör man redan in dem när de är så här små? Har ingen vetskap alls om körvärlden. Betraktar min som en liten bebis fortfarande. Och hon ser ut som ett föl fortfarande, dvs liten och späd.
Det finns vinster med att börja köra in tidigt, man måste ju inte ha massa press, bara liksom börja. Jag har jobbat mkt med travhästar och har fortfarande tänket med mig
Vacker är hon i alla fall!"Lilla" Lizette är nu 152 cm över manken och 154 cm över rumpan. Med tanke på att hon är knappt 10 månader börjar vi undra hur stor hon tänker bli egentligen. Håller tummarna för att hon lugnar ner sig med växandet nu.