Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mamma har det tagit många många år att fatta att man slänger en morot på marken, medan Lillan fattade direkt.
Felices första natt i egen box är avklarad o det gick galant Några bitmärken i boxdörren o några skrap i marken annars inga protester alls! Min stora fina duktiga fuxfröken
Usch vad trist det är när ngn av dem skadar sig. Hoppas att det går väl.
Min märr var tvungen att skor o få 4 brodd även bak. Trodde att det kunde räcka med 2, men hon har halkat o fått en fläkning eller mer vrickat hasen. PC o metacam i 10 dagar. Jag som inte har sprutat på 15 år. Är jättenervös för PC chock vilket jag inte var medveten om förr.
Jag har ännu inga planer på att dela dem. Mamma är ute större delen av natten eller står o vakar brevid Lillan som diar Ofta.
Går det inte att möblera om i hagarna för annan flockkonstitution?Här går det inge bra alls, känner mig totalt maktlös!
Silas är väldigt lågrangad när det gäller andra hästar och har nu jagats ur hagen 4 ggr!! Han blir trängd och springer igenom tråden, vad gör jag?! Det är som att han inte upptäcker att dom andra hästarna förrän det är försent och han står trängd utan ngn utväg förutom genom staketet :/..
Går det inte att möblera om i hagarna för annan flockkonstitution?
Mitt föl blev bortjagat stup i kvarten när han hade fölkompis (och blev mer spänd och stressad utav det), en av anledningarna till att jag gav upp på fölkompis för att låta honom bara gå med vuxna hästar jag känner som är stabila.
Skulle aldrig släppa ut en fölunge med en 5 årig hingst och en 3årig hingst samt en 1,5 årig hingst !Tack för svar!
Han går nu med 2 vuxna ston, han är inte könsmogen ännu men där blev han utjagad idag.. Vi har tidigare testat med hingstflocken som består av hingst 5 år, hingst 3 år och hingst 1,5 år men det gick inte, han blev så jagad att jag trodde han skulle kollapsa :/. Nu är 5-åringen kastrerad och 3 åringen ska kastrereras samt tillkommit en valack på 8 år så min förhoppning är att han ska kunna gå där sen men det dröjer ju ett tag innan 3-åringen är kastrerad plus hormonerna är ur kroppen.. Det är just han som är värst nu...
Tack för svar!
Han går nu med 2 vuxna ston, han är inte könsmogen ännu men där blev han utjagad idag.. Vi har tidigare testat med hingstflocken som består av hingst 5 år, hingst 3 år och hingst 1,5 år men det gick inte, han blev så jagad att jag trodde han skulle kollapsa :/. Nu är 5-åringen kastrerad och 3 åringen ska kastrereras samt tillkommit en valack på 8 år så min förhoppning är att han ska kunna gå där sen men det dröjer ju ett tag innan 3-åringen är kastrerad plus hormonerna är ur kroppen.. Det är just han som är värst nu...
S
Skulle aldrig släppa ut en fölunge med en 5 årig hingst och en 3årig hingst samt en 1,5 årig hingst !
Vad är det för hästhållning ? Stackars fölungeinte konstigt att han springer ut .
Och även om de kastrerat 5åringen och vem det nu var så skulle jag inte släppa ihop dessa för man vet inte vad som händer i hingstvalackens huvud när han gått som hingst så länge . Hingstbeteendet kan mycket väl finnas kvar .
Usch vad jobbigt. Hoppas det löser sig snart. Jag skulle dock inte våga lita på att treåringen blir så annorlunda som valack. Finns det någon av valackerna/hingstarna som är närmare eller länge ifrån i ålder som är snäll som han kan få gå med och bonda?
Skulle aldrig släppa med 1.5 års hingsten! De leker för hårt och för länge för en fölis.
Min fyraåring var en mespropp som liten, och var så upptagen med att säga "döda mig inte jag är snäll" att han inte ens flyttade på sig (däremot la han sig platt som en pannkaka ibland). Verkade lätt trigga andra hästar att vara "elaka" med. Nät jag köpte (ettårshingst) så gick han med två tanter, han fick stryk av "alla andra". Här tog shettisvalacken honom under sina vingar (andra valacken hatade honom och skulle ha ihjäl). Jag strök min plan om hingstbete, han hade blivit tokmobbad.
Han växte på sig mentalt, och när han slutade vara så självutplånande slutade han trigga andra hästar och det funkade bättre. Som tre och fyraåring har han funkat fint med det mesta. Och är ingen mespropp längre - tvärtom. Jag tackar shettisen för det - sånt förtroende han byggde upp
Så hoppas det snart löser sig och han hittar en snäll kompis