Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nog knappt skrivit i den här tråden, men hade ju tre föl födda 2013. Hoppfölen är sålda, men dressyrfölet är kvar :)
Hon är född sent, 18 juli E: Zuidenwind- Walt Disney. Ganska liten än, drygt 157-158 cm. Har skrittat och travat på henne och hon har varit och löshoppat 2 gånger, vilket hon gör väldigt obekymrat. Iom att hennes mamma är ur avel så ska hon betäckas i år och kommer troligtvis inte gå nått 3-års test men vi får se..

Som föl

Min ponnykille född - 13 är nu körd med rockard fyra gånger, sköter sig fint. Har börjat lite smått med löshoppning och har som plan att visa på Wången i augusti på treårs :) Fler som ska på Wången?

Min ponnykille född - 13 är nu körd med rockard fyra gånger, sköter sig fint. Har börjat lite smått med löshoppning och har som plan att visa på Wången i augusti på treårs :) Fler som ska på Wången?

Jag ska dit! Men jag har inte bestämt om vi visar på treårstest eller bara premieringen. Det kommer bli en lång och tuff dag, det brukar det bli även utan treårstest, så vet inte hur de tänker lägga upp det. :crazy:

Jag tänkte sätta igång den här veckan men har stukat foten så det har inte riktigt blivit som planerat. Linade Allan igår och han skötte sig fint och följde mina kommandon bra. Fast han är i en spökperiod nu och ganska tittig. Får se om jag kan rida något i helgen. Hovbölden har iaf läkt fint och han rör sig riktig bra. Jag behöver verka honom snart också. Skor åker inte på ännu.
Han har växt lite under vilan och är nu drygt 170 cm. :o Däremot ganska tanig fortfarande trots fri tillgång på hö och silage. Plus lusern och havre. Längtar tills gräset kommer!
Missade ju första träffen på Strömsholm men vi åker på två löshoppning där i april och sedan på genrepet tänkte jag.

Tycker det är synd att det inte blev i Timrå som i fjol.. och att det är samma helg som sommarpremieringen i Umeå.. Men vi ska bara göra treårs på Wången iaf. :)

Tycker det är synd att det inte blev i Timrå som i fjol.. och att det är samma helg som sommarpremieringen i Umeå.. Men vi ska bara göra treårs på Wången iaf. :)

Ja, Timrå hade varit perfekt, en dryg timmes resa för mig. Nu blir det tre timmar. Samtidigt skulle vi ju ändå till wången för premiering. Får se om vi får plats på treårstest. :)

*kl*

Får ju komma med en uppdatering från mig och min Cajsa, var ju ett tag sedan.

Då jag inte trivdes på mitt förra jobb,så har jag nu ett annat stall-jobb och både jag och Cajsa trivs såå mycket bättre ( är ett stall åt Örebro-hållet,som håller på med inridning /tillridning samt avel av främst hopp-hästar )

Cajsa har nu blivit helt inriden, nu kan man skritta,trava,galoppera och göra halt i båda varven samt svänga och tom.jag har varit uppe på henne! :-D

Just nu är hon på vila och i april/maj åker hon iväg till semin-stationen, blir betäckning av fröken i fråga. Funderade först på att ta en ponny-hingst men bestämde mig för en Halvblodshingst för att göra en lite större häst åt mig själv ;-)

Cajsa är ju fortfarande på D-ponny-mått och är aningens för liten för mina 170 cm, så nu har jag och min mamma gjort en deal, hon betalar betäckning i år och sedan när fölis är avvand så betalar hon "xx" kr för Cajsa och köper då henne av mig,kommer bli super bra, hon är bara 161-162 cm lång,så hon kommer passa bättre till Cajsa. Känns väldigt skönt ,då Cajsa är en egen uppfödning av mig och mamma. :-)

Så nu går hon mest i hagen och chillar ,får sin dagliga ryckt och jag är som en hök över att lägga märke till hur hon brunstar ;-)

Bifogar nya bilder på fröken i fråga lite senare under dagen.

Har nog trådens minsta -13 :p Heartbreaker är en riktig late bloomer så han ser mer ut som en 2 åring än en 3 åring. Har testat löslongera honom ett par gånger och han hatar det till 1000 :rofl: Får honom till att gå ett halvt varv om man viftat med pisken bakom ändan på honom sedan vänder han in till en och blänger :p Så hur hans inkörning kommer gå vet jag inte. :angel: Ska testa se hur han reagerar på springa bredvid när man kör en av de andra sedan :)

DSC_0092_zpsc7g7dcx6.jpg

Ja, Timrå hade varit perfekt, en dryg timmes resa för mig. Nu blir det tre timmar. Samtidigt skulle vi ju ändå till wången för premiering. Får se om vi får plats på treårstest. :)

Alltså är det hingstpremiering samtidigt på Wången eller är det sommarpremiering liksom i Umeå? Grejen är den att jag ska visa min på hingstpremiering nästa år och tänkte visa mitt ena årsföl på sommarpremieringen i Umeå så får åka Till Wången på lördag och till Hippo på söndag... känns lite drygt. Men, men.. bara tuta å köra! För visa vill jag ju! ;)

Alltså är det hingstpremiering samtidigt på Wången eller är det sommarpremiering liksom i Umeå? Grejen är den att jag ska visa min på hingstpremiering nästa år och tänkte visa mitt ena årsföl på sommarpremieringen i Umeå så får åka Till Wången på lördag och till Hippo på söndag... känns lite drygt. Men, men.. bara tuta å köra! För visa vill jag ju! ;)

Det är sommarpremiering. Brukar vara massor med ffa ardenner och nordsvensk men även en del russ. Vet att vi blir minst två fjordhästar i år också. Jag begriper inte hur de ska hinna klämma in ett treårstest också, men det gör att jag tror det bara kommer att vara öppet för ponnyer. :(

Det är sommarpremiering. Brukar vara massor med ffa ardenner och nordsvensk men även en del russ. Vet att vi blir minst två fjordhästar i år också. Jag begriper inte hur de ska hinna klämma in ett treårstest också, men det gör att jag tror det bara kommer att vara öppet för ponnyer. :(

Är dina fjordhästar av storhäst mått? För annars är det ju treårs för storhästarna nu i maj i Timrå. Min treåring är bara en liten B-ponny ;)

Är dina fjordhästar av storhäst mått? För annars är det ju treårs för storhästarna nu i maj i Timrå. Min treåring är bara en liten B-ponny ;)

Fast fjordhästar får ju inte vara med på SWB:s tester. För att få vara det måste hästen vara tilläggsregistrerad i SWB och det kan de inte bli. Vissa föreningar öppnar upp för ridponnyer men det kan de inte heller bli.

Nu är vinterpälsen fälld och Alladin börjar se ut som en häst igen. :D Vi galopperade för första gången igår!! 3 andra hästar på ridbanan och han är varken möteskygg eller rädd när någon kommer bakom. Han är lite älgig just nu men väldigt sammarbetsvillig. Nu ska vi ut i skogen lite mer och hitta bjudningen. Ska uppdatera med lite bilder på älgen snart, :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
280
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 195
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 783
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare