Jag såg att vår tråd hamnat på andra sidan :O Så kan vi ju inte ha det. Jag bidrar med en uppdatering.
Chloetta (A-Dur - Partisan - Jovial) har det bra, hon opererade förstärkningbandet på djupa böjsenan i somras och har sedan dess successivt utökat utevistelsen och jag skulle nog vilja säga att hon sedan september är helt "friskförklarad". Det enda som finns kvar från operationen är skorna som hon har fram, som flyger av ett par gånger i veckan trots att hovslagaren kapat av dem och slipat till dem så att inget ska sticka ut. Jag köpte tillbaka vårat första föl, född -95 i slutet på juli som nu håller henne sällskap. Tre-fyra dagar så skrittar vi ut en timme i skogen, på stigar, fält och skogsvägar där Chloetta går med som handhäst. Hon är van vid det mesta, hästar som galopperar i hagarna bredvid oss, bilar, fyrhjulingar, hundar och vilt, även jägare.
Hon växer väldigt jämt, inte så fort. Mätte för en månad sedan 154 cm, jag har tippat henne på 167 cm som fullvuxen, vad tror ni om det? Mamma 165 cm och pappa 168 cm.
Jag har alltid varit lite missnöjd med hennes trav, den har varit lite kort och oengagerad. Tills nu
Det kanske bara är tillfälligt.
Dock är hon verkligen ett sto, satan vad sur och tvär hon kan vara. Men hon är högst älskad i alla fall!
Varning för bildbomb.
Bild på "bockhoven", är så nöjd att jag valde att operera henne.
Chloetta med som handhäst i skogen, brevid kompisen på 172 cm.
Araben