Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gissar att kompisen blev godkänd av Jack.. tog den här bilden genom fönstret på övervåningen nyss. ;)

10407015_554011584743481_3417149023904758317_n.jpg

En nytagen exteriörbild på Canthara som nu är exakt 1,5 år :) Hon växer så det knakar, tycker hon har dragit iväg ordentligt bara de senaste veckorna och är väldigt överbyggd. Har också börjat sätta en raggig och grådassig vinterpäls, sörjer att den svarta glansiga pälsen är ett minne blott :arghh::banghead::nailbiting: :D

Så fin :love: Bara att manen är vidgjord gör hur mycket som helst för allmänna intrycket tycker jag.

@maria_b Jag tycker också hon ser fin ut! Så rund och go överallt, Iska bli bara rund runt mage, rygg och rumpa... precis som sin mor är hon tunnare kring bogarna/hals. :grin: Nu ska jag inte klaga såklart, perfekt barbackarygg kommer hon få. :love:

@Niki Vad härlig hon ser ut! Det är kul med de lite annorlunda raserna. :) Rätt lik sin syster är hon väl? (eller tvärtom kanske, bäbis är lik storasyster. :p )

@Barrel Gillar också färgen på din. ;)

Själv letar jag stall för fullt, får se om vi hittar rätt. :)

[QUOTE="CaisaLundblad.

@Niki Vad härlig hon ser ut! Det är kul med de lite annorlunda raserna. :) Rätt lik sin syster är hon väl? (eller tvärtom kanske, bäbis är lik storasyster. :p )
[/QUOTE]

Just det, det var din häst som såg ut att ha en så häftig bläs!

Just nu är (halv) systrarna ganska lika i alla fall, jag tyckte inte de var det från början :D (mamma häst är också med).
DSC_0039_resize.jpg

@Pontevecchio Skojardu? Tjockaste manen i stan dessutom... :grin: Tar hon efter sin mor kommer hon inte funka att rycka, då blir det klippning istället. ^^

Kul Frasse verkar ha det med polaren! :D

Vad kär jag är i din häst, arabsvansen :love: ( håller fortfarande tummar för att hon inte ska skimla)

Haha, bra att någon annan än matte fortfarande gillar henne! :D ;)
Men det där man skimlingen får du nog ge upp, kom ut och studera henne lite så ser du att vinterpälsen hon sätter runt mulen är rätt fint silvrig samt att det finns lite stickelhår här och där om man tittar närmare. ;)
(jag gråter inombords :cry: )

Vilken enorm skillnad det är på Jack i hagen sen Romeo kom. Helt plötsligt leker han, och bjuder in till det själv. Munkivandes, bita varandra i frambenen, stegra mot varandra och "datten". Han behövde helt enkelt någon i sin "egen" ålder och i lägre rang än han själv för att blomma ut. Romeo är helt med på noterna och det är så harmoniskt och trevligt mellan de två. Värmer i mattehjärtat! :love: :up:

Haha, helt sne vinkel, han är inte alls så hög bak. Men, ny bild iaf. ;)
10644800_554697128008260_6349792480802861130_n.jpg

Vad stora dem börjar kännas nu! :)
Allt är bara bra med min Cajsa, har lagt på sig bra och verkar trivas både i stallet och med hagkompisarna, häromdagen så drog Cajsa igång dem på lite bus och race , trots att det är betydligt äldre hästar så var dem inte sena på att hänga med i busandet ;)
Lägger upp en nytagen bild,står dock lite diagonalt på bilden och är i en växtfas,högre bak, men kom gärna med tyckanden ang.typ m.m. - sånt tycker jag är lite kul att veta ;) dem som har hennes pappa tyckte iaf.att hon såg fin ut.

För er som inte minns stammen så är det:
Claudius RP 176 - Le Mans xx - Rockad

2v27cj6.jpg

:)

Jack fick tummen upp av veterinären igår när denne var här i annat ärende. J fick sin andra spruta i grundvaccinationen och vet passade på att känna efter testiklarna (som var :up:) och han fick beröm för hur fin han var. Känns skönt att få en liten check sådär ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
284
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 334
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈