Det är både och, slipper banta dem och vara orolig för fång. Mamman har jag inga problem med hullet på, med Frans är jag rädd att påverka tillväxten.
Har hon höns som sällskap? Det var udda
Har hon höns som sällskap? Det var udda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wiiihooooo!!!! Så snygg han är, jättefin i hullet tycker jag.Idag fick Lilla O utökad sjukhage.
Föl klarar sig sällan på bara grovfoder- läs Masses inlägg i annan tråd.Tycker hon ser jättefin ut!
Frans har tunnat ur så jag får fundera på foder igen. Vill inte göda honom på kraftfoder men han måste få i sig det han behöver. Han är rätt långhårig än men det lär rasa av nu med värmen
Gräsdå kan det vara därför den går ner. Om höt är grovt vill de inte äta lika mkt på vårkantenDet växer gräs som ogräs hos oss så han går redan på bete kan man säga, de äter i en hage som vilat i ett år.
Nja, grovfoder räcker för rätt många och 1,5kg kraft är inte lite. Han är inte föl längre och efter 8 månader ska tarmen vara fullt utvecklad. Jag ska byta sort och se om det hjälper.