Tack för alla tummar och tår! Det hjälpte säkert för Eskil har gjort 2 fantastiska starter! För det första att bo borta o vara så helcool som han var...jag är helt imponerad av min lilla pålle! Stod lugnt i sin tältbox och gick ut på promenad och betade i parken med alla andra utan några bekymmer.
Kvalen gick på lilla gräsbanan, s.k Falsterbobanan, den ligger längst bort och har läktare utmed ena långsidan o 1 kortsida. Eskil var lite nervös innan start men hoppade fint ändå på framhoppningen. Innan hans start hade jag hört att felen duggade tätt så jag förstod att en långsida med oxer till räckekombination med 6 långa mellan ställde till mesta felen.
Lille Eskil gick in o gjorde en kanonfin runda! Petade ett av banans lättaste hinder, en oxer, men klarade alla svårigheter inkl totalt obekymrad om läktare och publik! Såååå stolt matte!
Dag 2 var jag nervös som få då det ofta har räckt till final med en felfri dag 2 runda....Eskil var mycket lugnare innan start och då hoppar han mer genom kroppen. Gick in och gjorde en fullkomligt klockren runda, galopperar mot sista hindret och där faller bommen...ridå.....när första besvikelsen landat så insåg jag vilken fin runda han ändå gjorde och när resultaten sen kom upp på em så visade det sig att bara dubbelnollorna gick till final iaf.
Jag är så stolt över min lilla (168 plus...) häst som gjort detta så bra! En sån upplevelse det var att få höra sitt eget namn ropas upp som både uppfödare och hästägare i högtalarna! Bjuder på filmen från dag 2: