Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag körde vi Platina till Hölökliniken för att slå på en tappsko. (Vi har bara tio minuter dit) Andra gången hon åker i det. Gick direkt in, står helt lugnt när vi stänger dörrarna,när vi kör och när vi öppnar dörrarna för att lasta ur. Det är sådan otrolig skillnad från det andra där hon visserligen gick in men kastade sig ur i princip direkt. Jag älskar verkligen det här släpet. Det är så himla skönt med dörrarna bak istället för en äcklig jäkla ramp.är inte forzab typ den största som finns @mimus?
Det jag gillar med fautras är att det inte finns nåt att skada sig på och att släpet står pall. Frasse levde verkligen rövare på väg till 4års men hade bara skrapsår från att ha skallat lampan i släpet när vi kom fram. Och släpet var orört så när som på lampan och frambommen som löser ut om de går över/under.
De stora låsningarna är fantastiska i såna lägen, ingen risk att trilla ut genom nån dörr. Och stora hästar är det skönt att slippa vingla runt på ramp med, plus att man har plats fram pga de stora dörrarna. nu ska jag sluta sälja fautras
Idag körde vi Platina till Hölökliniken för att slå på en tappsko. (Vi har bara tio minuter dit) Andra gången hon åker i det. Gick direkt in, står helt lugnt när vi stänger dörrarna,när vi kör och när vi öppnar dörrarna för att lasta ur. Det är sådan otrolig skillnad från det andra där hon visserligen gick in men kastade sig ur i princip direkt. Jag älskar verkligen det här släpet. Det är så himla skönt med dörrarna bak istället för en äcklig jäkla ramp.
Än så länge vill hon åka brett så jag har inte provat selfaidsystemet ännu. Tänkte när hon blir ännu mer bekväm och trygg med det kan jag börja med det. Vill ju gärna kunna åka med båda samtidigt.
Så roligt att se Iska @Mistimed och att ni är igång!
Frans ryttare skadade sig tyvärr på en annan häst igår, lär vara borta en månad så nu är Elmia lååångt bort. Men nu får jag verkligen ta mig i kragen och se till att han är i shape när hon är tillbaka.
@Mistimed Åh vad fin hon är din Iska! Verkligen jätteduktig med så lite ridning bakom, hon blir bra när hon blir klar..
nu ska jag sluta sälja fautras
Första gången tog vi ut mellanväggen. De där vadderade selfaidbommarna åker ju in när man stänger dörrarna. Idag fäste jag bara sidovägen med ett balsnöre på ena sidan. Visserligen har jag ingen bom som är stängd när vi öppnar dörrarna men de har ju inte alls lika panikbråttom ut när de vet att insteget är där ist för ramp.Hur gör du när hon får åka brett i Fautrasen? Låter du bakbommarna vara "öppna" medans du kör?
Har funderat på att få svetsat en grej som kan användas för att låsa ihop bakbommarna på min om jag tar ut mittdelaren, t.ex. för att köra med sto och föl.
@Pontevecchio Vad tråkigt med din ryttare! Inga planer på att fråga nån annan?
@Gabby_Ossi Tycker det ser jättebra ut med tanke på långt uppehåll, hon får bättre chans med sin galopp på en så stor bana o tillräckligt låga hinder så hon kan klara dom på ett bra sätt utan en massa hyss för sig.