Sv: Födda: 2007
Nu blir det en utförligare tävlingsbeskrivning!
Pojken fick även sova borta, vi åkte dit på fredagkvällen och provred banan
På lördag morgon var han heltaggad! Taktade vid sidan om mig på promenaden och småskrek hela tiden (är man sent kastrerad så är man!
). Men veterinärbesiktning och allt gick bra och Köttbullen lugnade sig när han fick ett välfyllt hönät
Uttagningen gick bra, han brydde sig inte om speaker eller publik och tittade bara som hastigast på de vita banden som markerade banan. Han är ju inget under av vilja, men gjorde snällt vad jag ville och det med glädje! Har ingen ökad tölt, men vad gör väl det? Han har så mycket mer tölt mot bara för en månad sen så det är helt otroligt! Inga problem att vända bort från de andra hästarna och galoppera iväg. Fick 7,167 i uttagningen och var så nöjd med hur allt hade gått så jag var helt färdig med min dag.
Dock hade de ordnat så alla fick rida final
Var tvungen att snabbt gå och kolla på ungdomarnas final, var ju inte bara Köttbullen som hade premiärtävling
Bedöms ju bara kort tölt, trav och ökad tölt i finalen, så förväntade ju inte mig några topppoäng. Köttbullen skötte sig fortsatt alldeles utmärkt, och töltade bitvis riktigt bra! Poängen i B-finalen blev 7,067
Jag var stolt som en tupp, tror ingen som såg oss missade hur mycket jag gillar min lille häst, hur duktig han var och hur roligt jag tycker det är att rida honom!
(kom på mig själv med att sitta och klappa honom på manken genom halva skrittsträckan
)
Dock har jag hittat första saken nånsin som han är riktigt rädd för! Tyvärr är det min fina islandströja som jag hade på mig... Blev riktigt svårt att spänna sadelgjorden osv med en häst som vägrade släppa mig nära...
Han kom däremot över det när han fick en rosett, min häst älskar tydligen prisutdelningar och rosetter
Sen var han även riktigt taggad när jag skulle sitta upp båda gångerna, Mist fick rycka in och hålla honom
Sen töltade han i typ 5 minuter innan det gick att skritta
Kort sagt är jag supernöjd med hur både jag och min lille Bulle skötte oss och planerar redan nästa tävling!