Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Lycka till! :D

Jag och Laukur ska också tävla på lördag! Första tävlingen för honom, ska bli otroligt intressant och se hur han beter sig och hur poängen kan tänkas bli :P

Gud va kul! Grattis! :D

*KL*

Skrev en uppdatering i andra tråden men måste ju skriva här också där vi hör hemma;)

Första tävlingen gjord och jag är mer än nöjd! Visste att tölten skulle bli svår för det är hans svaghet och vi har tränat mest övergångar och korta sträckor där han använder ryggen istället för att bara rida på i tölt och han springer som en älg i långa sträckor så att han inte skulle orka tölta runt ovalbanan hela tiden visste jag. Men jag anmälde oss inte för att få höga poäng och vinna utan för att träna och ha kul och det hade vi! Öronen framåt på Laukur hela tiden och han skötte sig exemplariskt! Han töltade korta sträckor men inte nog långa för att få poäng.

V5 uttagning: tölt 0,0, trav 5,0, skritt 5,5, galopp 6,0. Ingen final först men flera strök sig så då hamnade vi i b-final så vi fick träna lite till.

Där blev det: tölt 0,0, trav 5,5, skritt 6,0, galopp 5,5! Jättenöjd och vi gick och vann b-finalen :D Red ingen a-final för jag tyckte det räckte för Laukur att gå två ggr på sin första tävling.

Slänger in lite bilder för att visa hur det såg ut :)

969520_4987900502258_1922069724_n.jpg

968845_435664319863015_814648877_n.jpg

312139_435664026529711_191901900_n.jpg

482430_435663679863079_223017728_n.jpg

401147_4918354000071_904377280_n.jpg

Vad roligt att se lite bilder, tycker ni ser så stiliga ut så :) Grattis till en lyckad första tävling!

Spännande! :D

*KL*

Igår hade jag ute vår equiterapeut till Laukur så haft lite svårt att slappna av och ställa sig åt båda håll. Liten låsning i nacken och i höger bog. Sen ville han inte sträcka ut bakbenen och han har alltid varit lite svår med det. Men efter behandling med laser så slappnade han av och det blev mycket bättre. Det var en låsning i bäckenet. Skönt att ha honom kollad :)

Kná har åkt iväg till en ny fodervärd. Det känns bra och hon ska debutera på ovalbana snart om inget oväntat händer. :)

*kl*
Har inte hunnit uppdatera om våran tävling förra helgen! Var blandade resultat, men överlag kan man säga att det var väldigt roligt, trevliga människor och härlig stämning! Köttbullen skötte sig jättebra, var lugn och tyckte det var roligt. Nu ska bara hans matte lära sig att rida också ;)
T8 uttagningen gick väl... tjaa... man får låga poäng om man mestadels travar :D Bullen har aldrig varit på en ovalbana och knappt jag heller samt att vi aldrig rider på ridbana (då den inte är färdig än), så hade svårt att konstatera hur jag behövde rida för att få till tölten på ovalbanan. Tölten kom mer och mer under helgen iaf!
Uttagning V5 gick tölten lite bättre, men inte så mycket :p
Tävlingarna här i norr är dock fantastiska och alla går till b-final och får pris :D
Finalen i T8 gick mycket bättre, nu travtaktig tölt ist för 4-taktig trav... Fick 3,59 men men...
Finalen i V5 gick bra! Fick samma tölt-poäng men bla 6,0 för galopp. Fick även kommentar från flera av domarna vid kontrollen att han hade riktigt mycket kapacitet och skulle bli spännande att se med mer träning samt att han har "en jädrigt bra galopp" :eek:
Kom 2:a i b-finalen i V5, Köttbullen ÄLSKAR prisutdelningar och rosetter och var stolt som en tupp.

984285_477380832339933_914841682_n_zpsad3d3e37.jpg

IMG_3828_zps8e811517.jpg

IMG_3814_zps0f900c02.jpg

IMG_3741_zpsd03be8b7.jpg

IMG_3831_zps36473cca.jpg

Nu går han på bete på nätterna och halmdiet dagtid, hoppas på att kunna hålla hullet hyfsat. Omskodd i torsdags med 8 mm bak, har haft 10 mm en period. Red första turen idag och han kändes riktigt bra. Töltade rent och fint i låga tempon och var säkrare i traven än med 10 mm. Riktigt pigg var han också, första gången i år som vi ridit hans favoritrunda. Har även anmält till nästa tävling, blir Lycksele d 29-30/6 :D

Imorgon ska jag ut och hälsa på pysen!

Han fortsätter att göra framsteg, rör sig väldigt trevligt, och går egentligen från klarhet till klarhet. Tölten sitter fortfarande långt inne, men han blir starkare och lättare i kroppen, och orkar mer och mer. Han har mognat rent psykiskt också, och är en väldigt trevlig typ nu! Min sambo -som inte kan rida men är duktig på att åka häst- fick hoppa upp en sväng, och båda skötte sig fint!

913812_10152774122960471_638956455_o.jpg

935609_10152843468740471_404659475_n.jpg

Som sagt, han är lättare i kroppen nu :P

Förhoppningsvis ska jag få till lite bilder på hur han rör sig nu i helgen, det vore kul att se lite moves...

KL.
Jag har suttit lite i valet och kvalet mellan att sälja eller behålla min svarta skatt..
Det har varit så sjukt mycket jobb och jag är ju egentligen en "femgångsmänniska", så har det låtit till och från i mitt huvud. Men idag .. Idag kommer hon stanna föralltid. Min fina fina tös :love:
KL.
Min fina flicka.
BaltiochTinna340_zpse887d07c.jpg

BaltiochTinna095_zps7bd3797f.jpg

BaltiochTinna233_zpsb71ffd6e.jpg

Haha, då vet jag vart jag ska leta om hon plötsligt är borta. Eller lämna henne dom dagarna hon är på sitt bitchigaste humör! ;)

Tessinino: fotografen måste vara den bästa någonsin! Förstår inte vem som kunnat vara så bra?!
Förresten .. Bilderna på Pallisen tack!

För det finns säkert bara ett ställe dit hon kan ha försvunnit... ;) :angel:

Min häst passar väldigt bra ihop med svarta hästar... :D

Får väl sätta en gps på henne nattetid om ni tänker komma och tjuva :devil:
Idag var hon också sådär snuskigt trevlig att rida på. Just nu är hon bättre än någonsin!
Fina tösen!

*kl*
Har alla fullt upp med att träna o tävla eller? :D
Jag har iaf haft det, slipat hårt på tölten nu som verkligen utvecklats sista veckorna! Bullen har även gått ner ytterligare i vikt och blir bara piggare och piggare! :bump:
I morgon bär det av till Lycksele, ska bli spännande att se hur mycket vi lyckas tölta nu och om vi kan bättra poängen. Har hört rykten om att inte alla får pris!!! :eek:

Hur mycket ska era "småttingar" vila i år? Satt precis och kollade på min höstplanering och tror att Köttbullen kommer behöva en vintervila efter den... :p Han kommer få 1-2 veckor x 2-3 när jag ska på semester och så blir det nog en längre vila i december eller januari.
Försökte få ihop min planering för sommar och höst, har typ 1 ledig helg fram till slutet av september... :p Blir mycket bokat när två hästar ska tränas o tävlas i olika grenar, föräldrar över 100 mil bort som ska ha besök och ovanpå det schemalagt jobb var 4-5 helg... Men annars blir man ju uttråkad ;) :D

*kl*

Ikväll har jag hämtat hem Draken som
Har varit borta på träning hela Juni.
Så skönt att ha min finis hemma igen <3

null_zps10411cfb.jpg

*kl*
Så då har vi varit ute och luftat oss igen! Den här gången blev det A-final i både V5 o T8 (T8:an mest pga få deltagare ;) ). Tölten har kännts bra hemma i skogen :D men nu på bana var den åter svår att få grepp om. Banan gjorde det inte lättare, då den var 1½ DYGN gammal och följaktligen blev lösare och lösare under helgen... Inte att föredra med en travtaktig 4-gångare :p
Finalen i V5 gick bra, töltade hyfsat en bit, men överlag mycket travtakt vilket såklart visade sig i resultatet. Nu är äntligen ridbanan klar i stallet, så vi kan sätta igång dressyrandet på allvar och börja höja poängen lite i de andra gångarterna, behövs mer form o dressyr... :) Två domare kom fram vid beslagskontrollen och tyckte det skulle bli spännande när takten kom ordentligt, då han hade riktigt fina rörelser och kapacitet! :love: Är ju så man smälter lite. Blev en tredjeplats på 4,79 i V5.
Strök oss till finalen i T8, blev varmt o banan blev sämre o sämre. Kändes bättre att sluta efter en bra fyrgångsfinal än försöka tölta runt på en sandstrand ;)

Verkar som att hösten blir fullspäckad med träning, nu ska kanske Gummi komma till vårat stall och hålla kurs också :p Nästa säsong kommer vi vara grymma!

IMG_4087_zps88144f4f.jpg

(förresten, ja jag sadlade om precis efter att bilden tagits ;) )

En liten töltfilm, kommentera gärna men var lite snälla ;) Blir bra med en kurshöst för oss...

Tölt 30/6

Det var då väldans vad folk är dåliga på att uppdatera! Vägrar tro att ni har släppt era finingar på bete! Köttbullen har fått ta det lite lugnt efter förra tävlingen, jobbat en del från marken samt invigt våran nya ridbana med lite dressyr. Skrämde mig förra veckan med en sparkskada över griffelbenet, så med andan i halsen körde jag direkt till jobbet och röntgade honom :p Sen blev han genomgången av equiterapeut i lördags och fick lite akupunktur (fantastiskt enligt Köttbullen), med kommentaren att det är en mycket frisk häst jag har :D Är markant svagare i högerbak, men det visste jag redan och var egentligen det jag ville ha kollat, så där inte var nån låsning.
Nu har han en veckas vila medan jag är på semester och sen börjar hårdträningen inför höstens kurser!

Ni andra har fortfarande inte svarat på hur planeringen ser ut för era hästar, med kurser/ tävlingar/ vila i höst?

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka