Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Inget bete här inte! :D Efter att ha haft två fånghästar innan så kommer jag aldrig släppa en häst på fullt bete igen... Laukur får klara sig med det som finns i hagen, den här rätt stor så det blir aldrig helt nerbetat. Lillen däremot får gå på mer gräs då han växer och behöver massa mat tillskillnad på Laukur :)

Har en tävling planerad 21 september innan dess ska det bli kurs och ev någon träning på banan :)

Annars tränar vi på själva ca 4 dagar i veckan och har roligt tillsammans! Har en fantastisk häst som alltid gör mig så glad! :)

Mina går inte heller på bete, och han har aldrig varit så pigg och glad en sommar :)
Vi ridder även vi ca 4 dagar i veckan och fokuserar endast på att ha kul. Har börjat rida med väldigt mycket
röst. Det går super. Målet med den från början galna hästen är att kunna rida med typ halsring i slutet
av denhär sommarn :) Får se om vi lyckas. Min bästa vän red honom i helgen och skulle klappa honom, resultatet
blev en gigantisk sidoförflyttning 3 meter åt sidan för att han inte var "med i matchen" ;)

Tävlingar i höst igen, någon eller några vi får se. Tänkte köra lite fyrgång för omväxlingsskull, om vi inte
får ett ryck och fortsätter med femgången :) Tiden för avgöra!!

Kul att det går bra! :D

Vi kämpar på med tölten fortfarande men det går sååå mycket bättre! Ett pet med spöt på rumpan på ridturen häromdagen behövdes tydligen för han började tölta som bara den, precis som han förstod att "ja just det, använder man rumpan så går det mycket lättare!" :D haha.

Har köpt mig ett longeringsset och det fungerade att tömköra i longeringsgjorden också så det gjorde vi för drygt en vecka sen och shit vad han tölta! :D

Tänkte tömköra ikväll också om inte min man (ja, jag har nyss gift mig! :D) har annat planerat så jag får ta dottern :)

Tack! :D

Laukur får nog gå sina 4 dagar i veckan fram till tävlingen, men efter det är han värd ett par veckor ledigt tror jag :)

Grattis :D

Impuls; Ska nog ev på Gaedingakeppni kvalet hos Sigfus :D Wish me luck, kan ingenting om den tävlingsvarianten haha!!!

Kl.
Nya bilder på "bäbis" :D

dsc_5589_51df013ee087c36fd731f08a.jpg

dsc_5591_51df0176e087c3701900b7e1.jpg

dsc_5593_51df018d9606ee18a01b776d.jpg

*kl*
Känns lite hopplöst just nu, känner mig som en usel ryttare... :( Har ju en fin liten häst, som jag inte verkar kunna rida rätt och utveckla, ibland känns det mest som det går bakåt istället... Var verkligen på frammarsch innan senaste tävlingen, han gick ner mycket i vikt, var pigg och töltade riktigt bra hemma. Vilade 2 veckor efter tävlingen och nu är han smällfet, megalat och tar varken drivning eller halvhalter (= verkligen noll tölt...) :arghh: Och jag har svårt att hitta en bra väg ur det, är inte van vid lata hästar och har svårt att hitta rätt motivation för honom.
Har väl blivit lite bättre för varje ridtur den här veckan, men får ibland känslan av att jag verkligen inte är tillräckligt bra för min lille häst, han var så fin när jag fick hem honom från träning förra året och nu...? Å andra sidan är jag en överambitiös typ som har svårt att se mina egna framsteg ;)
Han fick på munkorgen i onsdags, var jättearg på mig och verkligen tjurade. Nu är han inte alls sur över den längre...

DSC_0417_zps1d155663.jpg

Ska rida kurs andra helgen i augusti, behövs verkligen! Måste bara hårdträna tills dess, så min häst är lite mindre fet och jag kanske kan lyckas rida nån kortare sträcka utan att skämma ut mig fullständigt...

Men, min pojke är också världens snällaste och sötaste lille Köttbulle, som dessutom har betydligt mer kapacitet än man först tror :love:

(behövde få skriva av mig lite...)

*KL*

Då var jag och Laukur anmälda till kurs för Frida Dahlén! Ska bli såå kul! Flera år sen jag red för henne så det ska bli riktigt kul :)

Ja det ska bli superkul och perfekt med kurs ca 3 veckor innan tävlingen så får vi nytt att träna på och kanske hinner bli ännu lite bättre inför tävlingen :)

Red för Frida för många år sedan och gillade henne mycket då så det ska bli jätteroligt verkligen! Hon är ju från Värmland precis som jag så jag känner ju henne lite pga det också.

KL.
På måndag kan jag förhoppningsvis sätta igång min svarta pärla igen efter sparkskadan. Såret ser okej ut och det är bara en liiiten svullnad kvar som jag hoppas försvinner över helgen.
I oktober ska vi tävla :eek: V5 blir det troligtvis, kanske T8 beroende på hur det går fram tills dess..

Imorgon kommer även denna sötsak hit :love:
939423.jpg

Även han född 2007

Spännande!! :) Jag och Laukur ska tävla 21 september men har fortfarande inte bestämt mig för om det blir bara V5 eller även T8. Tölten har ju blivit otroligt mycket bättre men är osäker på om han skulle orka två klasser, en med bara tölt och ev final på samma dag...

*KL*

I lördags red vi ut med ett gäng från föreningen! 2,5 timme på hästryggen i alla gångarter kändes igår :P Riktigt stolt över Laukur som skötte sig superbra och töltade som bara den, trodde absolut inte han skulle orka koncentrera sig och göra det i det sammanhanget men han tölta på så bra så :) Det måste väl vara ett tecken på att det fastnat ordentligt? :D Igår tog jag med honom ut på en löprunda, kändes lagomt med eventuell träningsvärk.

*KL*

På lördag är det kursdags! Men Laukur har bara tre skor och hovslagaren har inte svarat mig än....får prova att skicka ännu ett sms.

rider du på en sådd åker:eek:? får du göra de för bonden?

Skulle bönderna där jag står se att man red på en sådd åker typ havre, korn, veteåker skulle de slakta en levande, ojoj vill inte ens tänka tanken hur utskälld man skulle bli:crazy:

*KL*

I lördags var vi på kurs för Frida Dahlén. Såååå nöjd med min lilla pålle! Fick massa hjälp :) Bjuder på en trav bild.

1278906_10200515841601940_2019643573_o.jpg

Till helgen ska jag ta med min lilla dotter och kolla på Värmlandsmästerskapet! Gissa om jag kommer bli tävlingssugen, särskilt med tanke på vad bra det gick på kursen! Men den 21a är det vår tur! :D T8 och V5 blir det.

Vad roligt med kurs!!
Ska nog också försöka rida lite lektioner snart.

Måste få igång Tinna nu igen, hon känns dock inte helt fräsch i ryggen än så massören får komma ut nästa vecka igen.

Här kommer några bilder på Sockerponnyn!
DSC_0051_zps8c1fb2ed.jpg

DSC_0014_zps46f0e658.jpg

DSC_0005_zps742e4a28.jpg

DSC_0096_zps16a83ba6.jpg

DSC_0105_zps315e21fb.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
449
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat