Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Lite nya bilder på Skorpan från i söndags.
Jag flög av i fredags på en annan häst och lyckades i samband med det bli trampad på vänsterbenet så min vänsterskänkel var inte riktigt användbar. Det i samband med halt underlag på uteridbanan och en överpigg tjej så gick det sisådär. Men hon försökte lite iaf och igår när jag red var hon GRYM!
Så nya bilder ska försökas få till snart, där hon verkligen går som hon kan!

Hon hade en liten växtperiod under hösten, men här ser man iaf att manken växt ikapp den förut höga rumpan.
Edeby319_zpsba95b848.jpg

tinna082_zpsc33d62a1.jpg

tinna066_zps453ee56b.jpg

Skönt att manken växte om rumpan till slut. :) Hon ser fin och stark ut. Kul med ridbilder. Avramlingen lät smärtsam.

Piper- Kul med ridbild på din också även om det bara var bakifrån. :)

Usch, din häst ser lika otrevlig ut som vanligt ;)
Det är en förfärligt fin häst du har, tur att du bor så långt bort så vi slipper mötas på tävlingsbanan ;) Men det ska bli roligt att följa er!

Är sjukt ridsugen nu efter 5 dagars semester, och kommer inte hem förrän på fredag! :eek: Har jour nästa helg, så hoppas det blir lugnt så jag kan rida. Sen blir det kurs helgen efter, roligt! Skickade iväg anmälan till tävlingen i fredags, så nu är det bestämt... T7 och B-flock blir det, vi är väl inte riktigt klara men behöver träningen :D

Kul med tävling!

Och vad roligt att få se så många bilder på Laukur. Han ser fin och uppmärksam ut. Söta öron som lyssnar på dig, eller möjligen fotografen!! ;)

Tack! :D

Jag pratar väldigt mycket med honom när jag rider så han lyssnar nog delvis på mig, annars så var min sambo med dottern i barnvagnen med, min mamma och min syster som fotade och sen tre stora hundar så hade även dom att ha koll på ;)

Kul med massa ridbilder på både Kná och Laukur!

Mamma har filmat mig några gånger men det mesta ligger som klipp i hennes mobil fortfarande.

Är dock anmäld till två tävlingar i vår, bland annat ska jag även testa stilpass... :D

Suddig bild från passläggning förra helgen:

5049d608898311e2b0f022000a9f1369_7.jpg

(och ja, min sits där är katastrof, men men, bjuder på den ;) )

Kul med bilder på alla sötnäsor :-)

Jag och Kvistur ska tävla istölt i helgen. Takturs :) spännandeeeeeeeeeeeeee haha :)

Roligt att ni båda är anmälda till lite tävlingar. Lycka till! :)

Kná är duktig just nu! Bitvis går det jättebra att samla ihop henne i både tölt och trav, och jag känner att vi är mer samspelta nu än för en månad sedan.

Hon börjar förstå vitsen med att vänta och lyssna och att det inte behöver gå så fort, men vi har minst en dag i veckan då hon får rasa av sig ordentligt i vår långa klätterbacke. Det känns som att det behövs.

Jag tycker att hon har vuxit ordentligt på höjden det senaste året, jag ska mäta henne och kontrollera det. Hon är mätt på klinik två gånger, första gången till 135, och andra till 132,5cm ;) Så någon av mätningarna var fel, om hon inte hade krympt det året som skiljde dem. Fast jag tror att hon är högre än så. Som tvååring mätte jag henne mot sin mor som enligt bedömningsprotokollet var 132cm (som femåring), och hon var lite större än henne iallafall.

Vad roligt att Draken är igång igen! Vad snygg hon är i kroppen!

Såg i uppdateringstråden att det går bra med Laukur också och att lillhästen är på ingång. Kul!

Kná har varit ganska exemplarisk senaste turerna och det är mer sällan vingligt nu och hon har färre tjuriga dagar. Puh! Nu känner jag igen henne! Det har varit lite svettigt och frustrerande ibland. Men just nu känner jag mig som värsta hästtränaren ;). Igår var hon superduktig, började på ridbanan och där gick det att samla ihop henne i tölten och traven efter en stund och sedan fräste vi iväg i en snabb fin trav rakt förbi båda infarterna till stallet utan att få motorstopp. Halleluja!! Hon brukar nästan alltid fråga om vi inte ska gå hem istället när jag försöker rida förbi där. Sedan blev den en sväng till klätterbacken och fick också en lång fin sträcka snabb tölt på vägen dit med mjuk kontakt och liten krök på nacken. Sedan fräste vi iväg i lite kapplöpningsgalopp under glatt frustande. Båda nöjda tror jag.

I torsdags fick hon vara handhäst också, och det gick bra. Det är så härligt att ljuset börjar komma tillbaka på allvar nu. Livet blir lättare för oss hästägare.

*kl*
Just nu går det riktigt bra! :D Var på kurs förra helgen med Köttbullen och fick hjälp med att flytta töltgränserna ytterligare ett par steg. Fick ett par sträckor i riktigt fin tölt samt ett par övergångar till tölt från galopp som var väldigt bra. Överlag kan man sammanfatta det med att vi börjar hitta lite tempo i tölten och har riktigt roligt ihop! :love:
Igår drog vi ut ett helt gäng (6 st) från stallet och drog ett par galopprepor och bara njöt av det underbara norrlandsvädret :love: Nu har han tillräckligt med tempo i tölten för att kunna tölta bredvid andra hästar! :eek:
Har laddat upp en del kort o film på nätet, men länkar till dom en annan dag, så ni har nåt att se fram emot ;)

Så, nu kommer bilderna! Börjar bli nervös inför nästa helg, tyvärr satt inte tölten helt bra igår men vi har ju massor av dagar kvar att fila på det ;)
Vi har som bekant jobbat långsamt framåt med tölten, Köttbullen har inte haft så lätt för den utan vi befann oss mååånga månader i skrölt-stadiet. Nu är det väl bara runt 2 månader som vi har haft mer tempo i tölten, känns som att det kommer mer och mer för varje ridtur! Travbilderna är från ett av de första riktiga passen efter vintervilan, och ett av våra första riktiga dressyrpass på banan överhuvudtaget

IMG_3559_zps177a8188.jpg

IMG_3568_zpsf0b033da.jpg

Oumlgonblicksbild42013-03-2922-26_zpsa3be9182.png

Oumlgonblicksbild12013-03-3121-58_zps431ddefb.jpg

Oumlgonblicksbild32013-03-3122-02_zpsea72ee93.jpg

Oumlgonblicksbild52013-03-3122-03_zpscd3ee3a2.jpg

Oumlgonblicksbild62013-03-3122-03_zps5a23d644.jpg

Oumlgonblicksbild12013-03-3122-11_zps9b21ba03.jpg

Vågar till och med lägga ut en liten film från kursen, tyvärr fastnade ingen av de bästa tölterna på film eller bild. Och inga kommentarer på musblacken.

Tölt

Vi är just nu oeniga, han anser att jag är dum som tycker han ska ta i mer i tölten, jag anser att han kan lyssna på mina halvhalter trots att dom inte är perfekta i högre tempo ;)

Men vi ses på Umåker då? Inte säker på att jag kommer att känna igen dig men hästen tror jag nog jag känner igen!

Jag har med mig en liiiiten rödblack 5-åring och en betydligt större 20-årig svart hingst (inte min men inackorderad hos mig, han är from som ett lamm här hemma på gården men kan tända till ordentligt då han kommer ut i vida världen så vi får väls se hur det går)

Tack! :) Jo, traven är hans älsklingsgångart, men tror han kommer få en riktigt fin tölt när han väl orkar med den :love:

Ang bootsen har han förresten bara ett par lätta skyddsboots fram, på töltbilderna + filmen har han ett par tyngre boots bak :)

Ja det gör vi! Min pålle brukar synas i mängden, till skillnad mot hans matte ;) Utan ryttare på är han dock betydligt mindre och tjockare...
Ska försöka hålla ögonen öppna efter dina pållar, men kommre nog vara ganska nervös också... :p

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka