Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

bara för att ..
Edeby841_zps6e687f01.jpg

Tinna277_zpse8092db8.jpg

Familjen058_zpsadb8edf2.jpg

Nu är hon lite smalare, lite mindre päls och halvklippt men kan vara kul att se en exteriörbild ändå..
Och ja, hon är sådär röd i manen som det ser ut.. Skär sig lite mot allt det rosa hon har :angel:

Jag också! :angel:
Har ju bara sett henne i speglarna i ridhuset som jag är så glad över att vi har.
Ska försöka få ner mamma någon dag (förutom tisdag då hon redan kommer ner och vi ska rida en lektion tillsammans ... ) så hon kan fota lillskorpan.
I torsdags töltade jag barbacka på bomben :love:

Jag tycker så mycket om henne nu!

Tur för dig att min häst blev så fin när jag klippte honom idag! :d Annars hade du legat riktigt risigt till, hon är så fantastiskt fin din pålle! :love:

*kl*
Snabbbantade Köttbullen idag, helklippte honom och enligt måttbandet gick han ner 30 kg :banana: Såg betydligt bättre ut än vad jag var rädd för (dock är han fortsatt fet...) och han verkade lycklig över att bli av med vinteroverallen. Studsade tom lite när vi började springa på våran joggingtur idag. Förlängde den till ca 7 km och la in mer tempo (2 x typ 75 m galopp orkade jag med idag! :D ) och han flåsade knappt alls efteråt (har varit rätt trött efter turerna tidigare). Så nu måste vi börja länga rundorna :devil:
På tisdag är det äntligen dags att lägga på sadeln igen och ge sig ut en runda, kan knappt vänta!!! :bump:

Såhär gick tävlingen!
kna_pris2_feb13_zps391350f8.jpg

Det blev bara en gren: "Hallontölt" jag tyckte att det räckte, det blev en lång dag ändå. Hon skötte sig väldigt bra och var lättsam att ha med sig. Var avslappnad och cool med alla nya hästar på ny plats. Och jag känner mig modig som ställde upp med henne och tävlade med flera inne på banan. Hon ballade ur en gång och drog iväg i en rejäl galopp, men vi stoppade och kom tillbaka in på banan och red finalen. Det var väl lite väl roligt ett tag. Hon var knappast spänd, snarare positiv och laddad!

kna_toltrid1_feb13_zps20dfdef3.jpg

kna_travrid3_feb13_zpsf3536322.jpg

Då får vi väl se vem som vinner 07: ornas batalj, eller tjuvar du och rider en annan häst? ;)

*kl*
Skulle ju börja rida min pojke idag, men istället ligger jag hemma med magsjuka... :cry: Snacka om antiklimax...
Tröstshoppar hästtransport

Lätt hänt :D
Vad tänkte du ställa upp i för gren med din -08:a då?

*kl*
Idag var det äntligen dags för ridtur på Köttbullen! :bump:
Hade ju problem med hans bjudning och entusiasm förra året, idag fick vi med oss två stycken från stallet som skulle skritta och småtölta en sväng. Köttbullen var hyper och lyckades lura den ena in på galopprace! :idea: I skritten skulle han takta, tölt innebar tjuvökning mot trav och trav innebar galopp :p Väldigt pigg och glad var han iaf, helt spetsade öron hela vägen och bitvis väldiga lyft i steget :love: Ska bli roligt att känna på tölten när vi är själva och han är lite lugnare, men fantastiskt att han verkar så taggad på ridningen nu! :banana:

*KL*

Min ögonsten töltar också :love:

Han tycker inte det är lika vansinnigt jobbigt längre utan väljer till och med tölten själv ibland :) Jag måste bara se till så han inte går i sin älgform utan använder ryggen.

Tror han kommer bli en riktigt fin tölthäst!! Eller ja, en riktigt fin fyrgångshäst, för han har tre redan fina gångarter:bump:

Är på g nu!
Har precis beställt en hästtransport, leverans 2 veckor (+ att jag måste bli klar med mitt E-körkort innan jag får hämta den :p ), ska bli otroligt skönt att ha egen transport! :bump:
Har äntligen fått tummen ur och sökt om klubbmedlemskap här uppe, kan ju behövas om vi snart ska tävla ;)
Även anmält oss till kurs i slutet av mars, samma som vi red för i höstas så det blir nog jättebra!
Dock börjar jag få kalla fötter inför tävlingen :p Behöver en push, särskilt eftersom min pojke bästa dagar har en långsam arbetstölt, vet inte hur uppskattat det är på en gaedingakeppni... :crazy: Och en ren töltgren känns knappt som nån idé... Hade velat rida en vanlig fyrgång! :mad:

Äsch, tölta rent i ditt eget tempo, kanske inte ger de högsta poängen men.. spela roll? :) Heja heja!

Nu är jag taggad för tävling igen!
Hade ute en kompis som red Köttbullen idag, hon ska hjälpa mig lite nu när jag ska på semester. Och han var ju så fiiin! :love:
Hennes kommentar när hon skrittade av var "Den här måste du tävla töltklasser med" :eek:
Så nu blir det hårdträning och snart anmälan till tävlingen...

IMG_3543_zpsf652d8ca.jpg

(från idag, obs- inte jag som rider)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka