Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Ja, Hammi blev sjöblöt av 30 minuters skritt så tror det är klokt!

Blev halvklippning denna gång och ser förfärligt ut på nära håll, hon stod och hoppade jämfota halva tiden och klippmaskinen bråkade... Men nu ser man att det är en häst igen!

b95c680a6fce11e28bf722000a1f92f7_7.jpg

*kl*

Min 07:a har vila pga skada. ( Stor hovspricka)
Men även hon har blivigt av med all päls, pga regnskållor.

408422_10151280490759877_1252748079_n_zps4faa6bbe.jpg

484813_10151280491209877_46435173_n_zps263a097f.jpg

582255_10151280491249877_160724008_n_zpsab4b4d25.jpg

487370_10151278643774877_1622410013_n_zpsd40f4c53.jpg

Fin hon är :)
Och ser väldigt nöjd ut över att slippa pälsoverallen ;)

*kl*
Min lille Köttbulle håller på att sättas igång nu, blev skodd igen i måndags. Jobbar från marken 2 ggr/vecka och joggar 6-7 km med honom 2 ggr/vecka. Tänkte öka joggandet de närmaste veckorna och börja rida om ca 2 veckor :bump: Han är... hrm... något överviktig och ska till helgen skiljas av från dom andra nattetid och äta ur hönät, dom ska nog även köpa in hönät till rundbalen i hagen.
Tänk om det gick att hitta det perfekta stallet! :eek:

Var iaf ute och joggade idag, roligt att se förändringen i hans steg nu när han fått på skor igen :love: Busade lite på hemväg och rejsade ikapp, han fattade snällt galopp och skuttade lite bredvid, så sött! Tyvärr orkade jag bara några galoppsprång, han var lite snabbare än mig... :p (eller så fortsätter jag att skylla på att mina trasiga ben inte får springa snabbt än...) Var ligger era sötnosar i träningsstatus just nu?

Tilda: Vad fin hon är i hullet!

Kná motioneras ungefär varannan dag, och har precis haft en liten paus på ca10 dagar.

Vi plöjde lite i snön idag. Stackarn, vi hamnade på en ganska olämplig stig, men hon blev en erfarenhet rikare och jag fick bra motion i djupsnön. Jag hade inte hjärta att sitta på!

knaisno14feb13_web_zps6226bda0.jpg

Haha, så söt hon är! Ser lite småjobbigt ut dock ;)

Med tanke på snömängden tror man nästan att du bor i mina trakter, har för mig att jag läst var ni hör hemma? :)

Ja, stackarn! Jag gick före henne in på stigen och hann inte upptäcka att det var så "bottenlöst" innan hon följde efter mig och "simmade iväg" iväg en bra bit för att hitta fast mark (som inte fanns). Jag tog loss tyglarna och gick och rekade lite tills hon bestämde sig för att det nog var lugnast att följa mig och vända tillbaka.
Det stämmer att vi nästan är grannar. :) Jag bor i Sundsvall nu.

Aha, nere i söder ;)
Måste nog lägga in lite snöpulsning i Köttbullens schema innan snön försvinner, tror lördag blir en barbackatur i snön :love:

Jag älskar den där bilden =)

Haha, jag ramlade faktiskt av förra helgen i djupsnön... Lutade mig fram för att plocka upp en sak från marken, hästen hoppar bakåt och jag ligger i snön.. Djupsnö är ju som tur är rätt lugnt att ramla av i...

*kl*
Tog en liten barbackasväng igår :love: Första turen på nästan 3 månader och första nånsin barbacka. Min Köttbulle är just nu i formen "mjuk-barbacka" :o så han var väldigt bekväm att sitta på, trots diverse busfasoner.
Han har inte heller riktigt förstått att norrländska snödrivor inte går att jämföra med de skånska snödrivorna han växt upp med... Han envisades med att få prova plogvallen på skogsvägen igår (hans typiska unghästtrots-ställe där han vill vända...), jag sa nej men han tjatade om att älgen hade ju gått där över... Redan nu ser väl ni kloka Bukare vart detta leder, med en 135 cm Köttbulle i älgens spår... Han kom ett steg, sjönk ner till magen med båda frambenen och löste det genom att stoppa hela huvudet i snödrivan så bara öronen stack upp?!! :eek: Sen paddlade han sig försiktigt loss och frustade ut snön ur näsan, han är iaf inte lättstressad! :rofl:
Det där med huvudet är tydligen en ny favorit, stannade ytterligare två gånger under ridturen och stoppade ner hela huvudet i snövallen... Tyvärr lite svårt att få kort på uppifrån ryggen... :D

Annars fortsätter vi med våra joggingturer, med inslag av tempoväxlingar och lite galopp. Väldigt mysigt och roligt, tror stenhårt på den typen av konditions- och hanteringsträning :)

Jag gillar också bilden, Kná i ett nötskal. :)

*kl*
Han kom ett steg, sjönk ner till magen med båda frambenen och löste det genom att stoppa hela huvudet i snödrivan så bara öronen stack upp?!! :eek:
Kná körde också ner huvudet i snön, ville väl känna sig lite för. :)
Jag tömkörde henne en lång sväng i förrgår och joggade så mycket jag orkade, men det var väldigt varmt! Skönt på ett sätt, men jobbigt när man ska röra på sig med vinterkläder på. Hon var lite vinglig (minst sagt) bitvis, svårt ibland att rama in dem med tömmarna när det är mycket att kika på. Men superduktig när hon är skärpt, töltade fint en lång sväng på hemvägen.

Jag tror också att det är väldigt nyttigt för dem att man joggar med dem. För visst menade du att du joggar bredvid, eller var det jogging-ridning du menade?

Uff, ja allt som innefattar snabbare rörelser blir förfärligt jobbigt med vinterkläder på! :crazy:

Jo, menade jogging från marken. Fast med vanliga joggingkläder då ;) Blir så otroligt trevlig social stund och nyttig lydnadsträning, är väldigt noga med att båda mina hästar ska jogga i mitt tempo på löst grimskaft som man aldrig behöver ta i (vem 17 orkar dra i ett grimskaft i 6-7 km?!). Köttbullen har jag fortfarande med en dressyrpisk ut, han behöver lite motivation ibland :angel:

Planerar en helklippning till helgen, sen har jag nog en smal och snygg häst igen :D

Kná ska vädras! På söndag ska vi på provapåtävling på en rakbana. Det blir bra miljöträning för oss båda två.

Åh så synd att jag inte kan komma det hade varit så kul att se henne IRL.
Hoppas ni får en bra dag, det ska i alla fall vara toppenväder!

Hade varit roligt att se din med, Brenna heter hon, eller hur? Ja jag jag hoppas att det blir roligt! Spännande blir det alldeles säkert iallafall. ;) Hon är jätteduktig när hon är fokuserad, då känns hon rent av vuxen, men ibland är hon lite all over the place. Vad bra att det ska bli finväder!

Roligt, lycka till!

Är det nån av er norrlänningar som tänkt åka på Gaedingakeppnin i Umeå i april? :laugh:

Förresten Michis- vill nog inte se några bilder på din pålla om hon nu töltar också... Mitt tangentbord tål inte hur mycket dreggel som helst... :p

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka