Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Flott häst! Visst va det du som tog ut honom på en tävling i våras eller minns jag galet?

*kl*
Min lilla har börjat landa lite och blivit mer häst, sommarbetet gör henne gott! Har tränat en gång på ovalbana och nu på fredag ska vi på en träningstävling, ska bara rida lätt tölt då jag är tveksam till om vi får nån trav när det är så mkt att titta på... Satsar på att komma runt klassen utan stök eller bök, då är jag nöjd! :p Återkommer med bilder om jag får till några.

Tävlat två unghästklasser i istölt i vinter bara, de är allt!
Men tack alla, tycker om honom, han är sååå sammarbetsvillig!! :love:

*KL*

Laukurs gjorde debut på ovalbanan igår! Suuuperduktig :) MYCKET att titta på tyckte han. Travhästar i hagar och folk som gick omkring, men han lyssna på mig och gjorde det han skulle :)

Vilka fina bilder!!

Jag är på Island så Hammi vilar. :) (vilket ju passar rätt bra)
Visade henne i våras och ridningen gick katastrof, hon gick inte fram och sen blev vi diskade för för tunga boots (feltillverkade från top reiter, men ja, skulle ju vägt dem innan...). Menmen, nyttig erfarenhet för både henne och mig!

Hon fick i alla fall 7.75 för exteriör och bland annat omusklad rygg som kommentar på den så där har vi möjlighet att höja.

Kan bjuda på en suddig bild (taget från en film) från banträningen kvällen innan i alla fall:

hammi1.jpg

Och exteriört:

540563_10150857075706780_1128467162_n.jpg

Som vanligt kul att läsa om allas femåringar! Vad tråkigt att det inte gick så bra på Hammis visning! Men då kan det ju bara gå bättre nästa gång. :) Kul att du är på Island igen.

Tessinino--> Vilka fina bilder! Han ser väldigt fin ut!

På Knáfronten så har jag faktiskt bestämt mig efter mycket velande för att hon skall säljas. Jag känner att behovet av en bil så att jag kan köra till stallet och slippa vara beroende av bussar och andras välvilja när det är dags att dra släp är större än behovet av två hästar just nu. Inget jätteroligt beslut, men jag har ju funderat i de här banorna ända sedan jag köpte Spá ifjol. En häst är ganska tillräckligt för min ekonomi idag, och när jag har pluggat klart misstänker jag att även tiden kommer att bli ett bekymmer.

Det har varit bra att "avgifta sig" genom att ha henne utlånad på foder senaste året. Sånahär beslut är tio gånger svårare att fatta öga mot öga med hästen i fråga.

Senast ändrad:

*KL*

Nu har jag och Laukur varit igång sen en månad tillbaka och idag TÖLTADE han faktiskt! Inte några messteg som liknar tölt utan det var tölt! Det gick inte fort och han orkar inte hålla långa sträckan men åååh vilken känsla :) Hoppas den finns kvar i morgon så det inte var en tillfällighet :p

Nu har han tagit ett steg från tregångare till fyrgångare!

Jättefin! Och vad roligt med visning. Vad har du för långsiktiga planer med henne?

Hur fungerar det när man äger (rid)häst på Island? Har dom henne på konstant träning?

*kl*

Lite färska bilder på min 07:a, vi va ju med på en träningstävling för nån vecka sen och det gick sisådär resultatmässigt (hade det varit en riktig tävling hade vi blivit diskade eftersom hon tog ett skutt ut från banan :p - men, bra soc.träning!) men jag är hyffsat nöjd :)

Får se vad nästa plan blir, just nu tar vi det bara lite sommarlugnt! Och jo, jag rider med hjälm och ridkläder i vanliga fall ;)

pic_show_id33203363.html

Senast ändrad:

Tack! :)

Vi tänkte låta henne och 09:an gå kvar över höst/vintern och ta hem till våren istället. Så efter visningen ställer de av henne på långvila. Hon har inte tränats konstant, utan blivit inriden, fått vila, tränad för visning men då var de inte nöjda så hon fick vila igen och nu är hon igång igen och känns mer mogen för visning.

Långsiktigt får vi se vad som händer, hoppas på att kunna bygga upp en liten avelsverksamhet i framtiden och nu har vi ju förhoppningsvis tre lovande ston :)

vad snygg hon är speciellt andra bilden:)

fick inte du några ridbilder från tävlingen? ska se om jag kan skicka några om det blev några bra.

Nej jag hade liksom ingen fotograf :) Du får gärna maila dom! Kul att ha lite bilder och se hur hon utvecklas

*KL*

Lite bilder på när jag och Laukur träna på banan för första gången :) (Jag är inte tjock, det är säkerhetsvästen som är under tröjan :p)

dsc_0354-1.jpg

dsc_0362.jpg

dsc_0395.jpg

dsc_0365.jpg

dsc_0353.jpg

KL

Uppdaterar i denna tråd med, samma som uppdateringstråden

Nu är vår 07:a visad! Öppen visning med ev. lite upp 10/8 men fick nu

Exteriör: 7,93 Ridegenskaper: 7,46 (5 för pass)

Hon fick 8,5 för trav, huvud, och proportioner. 8 för tölt, spirit, helhetsintryck, HMB och hovar. Vi är nöjda :)

Du om någon får väl vara tjock iaf som nyligen fått barn(om nu så skulle vara fallet menar jag) hihi.

sista bilden gillar jag där ser han ut att vara i rätt bra balans(tar min friheten att kommentera bilderna nu om du nu vill det? hoppas haha)
men många av bilderna ser han väldigt framtung ut så jag förstår om du inte riktigt får till tölten de behöver ju komma bak lite och "upp"(inte med halsen utan hela ryggen och mankpartiet) för att kunna tölta.

speciellt första och andra bilden är han ganska så mycket på framdelen men det var ju första gången för honom på detta stället så han kanske inte gick fram så jättebra heller? lite tveksam?
ser inte riktigt ut som att han får till svävmomentet heller alltså att han ser ut att vilja/vara beredd på att skakta av när som helst.
i galoppen ser han dessutom ut att gå emot/skaka på huvudet/lägga huvudet på sidan.

tror du behöver rida på mer framåt för att försöka få upp honom från framdelen, rida ut och ha skoj bra få drivning bakifrån och fram.

men han har ju inte blivit riden så länge nu sen du kunde börja rida igen så ta det lungt och bygg upp muskler och kondis mycket skritt och lite längre rundor och de snabba rundorna rida på framåt gärn med sällskap men istället inte så lång runda så han inte tar ut sig för mycket.
det ska vara kul:).

Kommer säker bli jättebra...det är det som är så kul med unghästar att man ser sån skillnad sen från första bilderna tills de blir tränade och riktiga ridhästar.

Hon som står på island?

grattis men såg hon inte finare ut än de poängen eller? fast det är kanske väldigt bra poäng endå?

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka